عشایر آذربایجان‌ شرقی از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به احتمال رگبار باران و طغیان رودخانه‌ها گفت: عشایر استان از چرای دام و تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، مجید فرشی ظهر امروز _شنبه سی‌ام تیر_ در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور هشدار جوی سطح نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان، اظهار کرد: بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی، فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب امروز و روز یکشنبه تشدید می‌شود.

وی افزود: در این بازه زمانی گذر امواج تراز میانی جو موجب بارش رگبار باران، غرش آذرخش و وزش باد گاهی به نسبت شدید در استان به ویژه نواحی شمالی و شرقی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: به دنبال فعالیت این سامانه، احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، مه گرفتگی، برخورد آذرخش، لغزندگی جاده‌ای و اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل عمومی وجود دارد.

فرشی با تاکید بر آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی استان از جمله شهرداری‌ها، راهداری‌ها، هلال احمر و پلیس راه برای مواجهه با شرایط ناپایدار جوی، ادامه داد: دستگاه‌های خدمات رسان نسبت به پاکسازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون و برون شهری و پاکسازی دهانه پل‌ها اقدام کنند.

وی از مردم نیز خواست، از توقف خودروهای خود در حریم، بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره، انجام فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کرده و در تردد از کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره احتیاط کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به احتمال وزش باد گاهی به نسبت شدید، خیزش یا نفوذ گرد و خاک و سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه‌های سبک، خواستار انجام اقدامات پیشگیرانه برای محکم کردن سازه‌های سبک، تابلوهای تبلیغاتی و سقف گلخانه‌ها و توجه کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی استان شد.

کد خبر 773415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.