بهره‌مندی ۵۳ هزار کهگیلویه و بویراحمدی از خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۳ هزار و ۶۹۰ نفر در استان از خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، اسماعیل دامیار، امروز _شنبه سی‌ام تیر_ در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: معلولان کهگیلویه و بویراحمد که سال‌ها از تحقق پیدا نکردن سهمیه استخدام سه درصد قانون حمایت از این قشر گلایه داشتند در دولت سیزدهم با برگزاری آزمون به صورت مستقیم جذب دستگاه‌های اجرایی شدند.

وی با بیان اینکه ۴۹۹ نفر معلول این استان در نخستین آزمون استخدامی ویژه معلولان برای به‌کارگیری در دستگاه‌های اجرایی با هم رقابت کردند، افزود: ۸۸ نفر از افراد دارای معلولیت این استان ظرف دو سال سال گذشته جذب دستگاه‌های اجرایی شدند.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نخستین آزمون استخدامی اختصاصی افراد دارای معلولیت روز پنجشنبه، هفدهم خرداد سال‌جاری با حضور ۱۲ هزار و ۸۰۸ داوطلب دارای معلولیت در ۳۱ استان برگزار شد.

وی تصریح کرد: برگزاری آزمون استخدامی ویژه معلولان برای نخستین‌بار در کشور در پی دستور رئیس‌جمهور شهید، حضرت آیت‌الله رئیسی و به منظور جذب و به‌کارگیری چهار هزار و ۳۳۶ نفر در ۴۶ دستگاه اجرایی برگزار شد و همه شرکت‌کنندگان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور هستند.

دامیار تعداد جمعیت معلول استان ۷۱۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد را ۱۸ هزار معلول عنوان و خاطرنشان کرد: ۵۳ هزار و ۶۹٠ نفر در این استان از خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی استفاده می‌کنند.

وی افزود: بهزیستی استان فعالیت‌های خود را در چهار محور توانبخشی، پیشگیری، امور اجتماعی و مشارکت به جامعه هدف ارائه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جمعیت زیر پوشش بهزیستی از ۱۹ هزار نفر در سال ۱۴٠٠ به ۲۹ هزار نفر در سال ۱۴۰۲ رسیده‌است.

وی با اشاره به افزایش چند برابری مستمری جامعه هدف بهزیستی در دولت سیزدهم تصریح کرد: حق پرستاری میزان مستمری سه هزار و ۱۹٠ معلول با شرایط به ۲۱ میلیون ریال در سال ۱۴٠۳ افزایش پیدا کرد.

کد خبر 773407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.