۳۸۰ دستگاه پیشرفته پزشکی با اولویت مناطق محروم توزیع شده است

وزیر بهداشت با اشاره به توزیع ۳۸۰ دستگاه پیشرفته، MRI، سی.تی.اسکن و دستگاه شتاب‌دهنده در دولت شهید رئیسی در کشور با اولویت مناطق محروم گفت: یکی از بهترین دستگاه‌های MRI دولتی امروز در بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آبادغرب افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، بهرام عین‌اللهی ظهر امروز _شنبه سی‌ام تیر_ در حاشیه افتتاح اورژانس و بخش MRI بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اسلام‌آباد غرب با ۱۶۰ هزار نفر جمعیتی نیازمند خدمات و امکانات درمانی بهتر و بیشتری بود که با توجه به توجه ویژه شهید رئیسی به مناطق کم برخوردار، در جاهایی که به‌رغم جمعیت مناسب امکانات کم بود، دستگاه پیشرفته در اختیار قرار می‌گرفت.

وی با اشاره به توزیع ۳۸۰ دستگاه پیشرفته، MRI، سی. تی. اسکن و دستگاه شتاب دهنده در دولت شهید رئیسی در کشور، افزود: یکی از بهترین دستگاه‌های MRI دولتی امروز در بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام‌آباد غرب افتتاح شد که اختصاص این دستگاه در شروع دولت سیزدهم انجام گرفت و با ساخت محل آن تجهیز شد.

وزیر بهداشت با اشاره به هزینه ۷۰ میلیارد تومان بخش MRI این بیمارستان، خاطرنشان کرد: این دستگاه خدمات بیمه‌ای به بیماران ارائه می‌دهد.

عین‌اللهی از گسترش اورژانس‌ها به عنوان یکی از کارهای مورد تأکید در دولت مردمی شهید رئیسی یاد و تاکید کرد: مهم‌ترین مسئله هنگام مراجعه بیمار به بیمارستان، اورژانس است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم حدود ۲۵ درصد به فضاهای اورژانس کشور اضافه شده است، تصریح کرد: اورژانس بیمارستان اسلام‌آباد غرب در ۱۲۰۰ مترمربع و ۳۲ تخت با انواع دستگاه‌ها موجود است که عملیات احداث آن سال ۱۴۰۰ آغاز و ۷۰ میلیارد تومان هزینه ساخت آن شده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه همزمان با این افتتاح، مرکز جامع سلامت شهریار شهر اسلام‌آباد غرب در ۷۳۰ مترمربع با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان افتتاح شد، اضافه کرد: مراکز جامع سلامت خدمات اولیه را به بیماران ارائه می‌دهد که در بعضی از آن‌ها پزشکان متخصص نیز حضور دارند و در صورت نیاز به بستری، بیمار به بیمارستان ارجاع داده می‌شوند.

عین‌اللهی از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به عنوان یکی از دانشگاه‌های برجسته کشور یاد کرد و گفت: بیمارستان سرطان جامع و خوبی در مجموعه بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه آماده بهره‌برداری است، به نحوی که دستگاه‌ها و تجهیزات نیز در حال نصب است، اما از آنجا که در دولت شهید رئیسی بنا افتتاح بر پذیرش بیمار است، امروز تنها بازدید از این این بیمارستان صورت می‌گیرد و طی دو سه ماه آینده در دولت پزشکیان افتتاح خواهد شد.

وی گفت: از آنجا که هزینه‌های درمان بیماران سرطانی بالا است در دولت شهید رئیسی تلاش شد با افتتاح چنین مراکزی خدمات رایگان دولتی به بیماران ارائه شود.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه در دولت شهید رئیسی سالانه ۲۰ درصد به رشته پزشکی اضافه شده است، اضافه کرد: امسال ۱۲ هزار نفر افزایش پذیرش در رشته پزشکی داشته‌ایم، همچنین ظرفیت رشته‌های تخصصی ۶۵ درصد و رشته‌های فوق تخصصی ۵۰ درصد اضافه شده است.

کد خبر 773382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.