پای پشه آئدس به استان قزوین باز شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از مشاهده پشه آئدس در یکی از شهرهای استان قزوین خبر داد و گفت: پشه آئدس مشاهده شده در استان قزوین از نوع آلبوپیکتوس است که نمونه‌های بالغ و لارو، همچنین محل زاد و ولد در منطقه توسط متخصصان حاضر در دانشگاه‌های علوم پزشکی قزوین، بندرعباس و گیلان مورد تایید است.

عبدالله دیدبان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از مشاهده پشه آئدس در یکی از شهرهای استان قزوین خبر داد و اظهار کرد: البته وجود پشه مذکور تا زمانی که آلوده به ویروس نباشد، به معنی وجود بیماری نیست و به جز موردی که در سفر به خارج از کشور مبتلا و به ایران بازگشته بود، در زمان حاضر ابتلای افراد به بیماری تب دنگی در استان گزارش نشده است.

وی افزود: پشه آئدس مهاجم مشاهده شده در استان قزوین از نوع آلبوپیکتوس است که نمونه‌های بالغ و لارو، همچنین محل زاد و ولد در منطقه مذکور توسط متخصصان حاضر در دانشگاه‌های علوم پزشکی قزوین، بندر عباس و گیلان مورد تأیید قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی_درمانی استان قزوین ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است تا راهکارهای پیشگیرانه را بیشتر از درمان مورد توجه قرار دهیم، اما شهروندان در صورت بروز علائم به ویژه تب بالا می‌توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند.

دیدبان تصریح کرد: گزارش‌ها از مناطق مختلف دنیا و ایران حکایت از آن دارد که محل زندگی این پشه آب‌های راکد است و بیشترین تخم‌گذاری را در چنین محیط‌هایی انجام می‌دهد؛ بنابراین انتظار می‌رود شهروندان نسبت به بهسازی محیط و جمع کردن ظروفی که آب در آن جمع می‌شود، همچنین لاستیک‌ها و مانداب زیر گلدان و کولر اقدام کنند و اجازه ندهند تا پشه‌ها در این مکان‌ها جمع شوند.

وی اضافه کرد: مردم باید هشدارها را جدی گرفته و نسبت به توصیه‌های کارشناسان اهتمام داشته باشند تا از گزش این پشه در امان بمانند.

کد خبر 773325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.