برگزاری ۲۳ مانور مقابله با بحران قطعی گاز در مازندران

سرپرست امور ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: به منظور آمادگی در جهت قطعی گاز در زمان بحران، ۲۳ مانور در سه ماهه نخست سال‌جاری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، رحیم جعفری سوادکوهی، پیش از ظهر امروز_شنبه سی‌ام تیر_ در جلسه ستاد پدافند غیرعامل شرکت گاز استان اظهار کرد: طی سه ماهه نخست سال‌جاری با مشارکت واحدهای مختلف شرکت و سایر دستگاه‌های امدادرسان ۲۳ مانور بحران در گاز مازندران برگزار شد.

وی افزود: از این تعداد مانور، ۱۸ مورد در حوزه ایمنی در شبکه توزیع و افت فشار ایستگاه‌های تقلیل فشار و پنج مورد نیز در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شامل تهدید امنیتی، خرابکاری و سرقت و تخلیه اضطراری و نشت مواد خطرناک بوده است.

سرپرست امور ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت گاز مازندران هدف از برگزاری این مانورها را سنجش آمادگی کارکنان امداد و تعمیرات، بررسی نواقص و مشکلات احتمالی در هنگام بروز حوادث برشمرد و گفت: آمادگی تیم‌های واکنش در شرایط اضطراری، افزایش توانمندی واحدهای عملیاتی برای توسعه راه‌حل‌های مقابله با بحران، شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود، کاهش آسیب‌پذیری و افزایش آستانه مقاومت شبکه گازرسانی در مقابل تهدیدات، آسیب‌شناسی به موقع و جلوگیری از هرگونه پیامدهای احتمالی از جمله اهداف مهم طرح‌های پدافند غیرعامل و مدیریت بحران و برگزاری مانورهای اضطراری است.

جعفری سوادکوهی تصریح کرد: در راستای افزایش تاب‌آوری و پایداری شبکه گاز، تمرین‌های عملیاتی ویژه‌ای در طول سال در سطح ادارات گازرسانی شرکت گاز مازندران اجرا، ارزیابی و پایش می‌شود.

کد خبر 773300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.