ضرورت حفاظت از منابع آبی و ترویج فرهنگ صحیح مصرف بهینه آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: شرایط بارندگی و منابع موجود آب در استان مرکزی ایجاب می‌کند که به منظور تداوم ارائه خدمات مطلوب‌تر در امر آبرسانی به شهروندان در این استان، مدیریت مصرف و نهادینه کردن فرهنگ مصرف صحیح آب در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، حشمت‌اله عباسی صبح امروز _شنبه سی‌ام تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صرفه‌جویی در مصرف آب، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای حفاظت از منابع آبی است.

وی افزود: با آغاز فصل گرما و افزایش نیاز و تقاضا برای مصرف آب، مشکلات و کمبودهای آبی بیشتر از گذشته آشکار می‌شود و لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان مرکزی حفاظت از منابع آبی و ترویج فرهنگ صحیح مصرف بهینه آب را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: از جمله مهم‌ترین عوامل تأثیر گذار در روند کنونی مصرف آب با همکاری ویژه شهروندان محقق می‌شود.

عباسی تصریح کرد: با توجه به کاهش بارندگی طی سال‌های اخیر، برای عبور بدون تنش آبی در فصل تابستان امسال لازم است که مردم صرفه‌جویی ۱۰ درصدی در زمینه مصرف آب را لحاظ کنند.

وی ادامه داد: امید می‌رود با همکاری و صرفه‌جویی همگانی از تابستان گرم امسال که منجر به افزایش مصرف در حوزه آب و برق شده است، با موفقیت عبور کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی خاطرنشان کرد: کاهش بارندگی در سال‌های اخیر شرایط را محدود و مدیریت آب استان را با مشکلات مهمی در توزیع آب شرب روبرو کرده است.

عباسی ادامه داد: صرفه‌جویی در مصرف آب، ضرورتی اجتناب ناپذیر برای حفاظت از منابع آبی است و مؤثرترین راه مدیریت مصرف و صرفه‌جویی آب توسط همه مردم است.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود مردم با مدیریت صحیح در مصرف، ما را در ارائه خدمات پایدار در بخش تأمین آب و توزیع عادلانه آن یاری کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تاکید کرد: در بهار امسال بارندگی‌های خوبی داشتیم، اما به دلیل خشکسالی‌های اخیر نیاز آبی استان کامل برآورده نمی‌شود و سدها و منابع آبی همچنان وضعیت مناسبی ندارد.

عباسی بر تعامل و همکاری ویژه شهروندان در اصلاح رویه کنونی مصرف آب را از جمله مهمترین عوامل تأثیر گذار در جامعه دانست و تصریح کرد: حفاظت از منابع آب و فرهنگ استفاده بهینه از آن سال‌هاست آغاز شده که تحقق این مهم تبیین استراتژی و تعیین خط مشی است و لازمه دستیابی به این مهم حرکتی حساب شده و عمیق از سوی دستگاه‌های متولی و نگاه فرا سازمانی به این امر است.

وی ادامه داد: مدیریت عرضه و تقاضا به عنوان یک اصل مهم در مدیریت منابع آب شرب و بهره‌گیری از ظرفیت پساب در صنایع ضروری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی افزود: شرایط بارندگی و منابع موجود آب در استان مرکزی ایجاب می‌کند که به منظور تداوم ارائه خدمات مطلوب‌تر در امر آب رسانی به شهروندان در این استان، مدیریت مصرف و نهادینه کردن فرهنگ مصرف صحیح آب را در دستور کار خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در امر آموزش و اطلاع رسانی، بتوانیم گام‌های مؤثر در حوزه ارتقای فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب برداریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: اگر هر مشترک بتواند نقشی هرچند اندک در صرفه‌جویی آب ایفا کند، با توجه به تعداد زیاد مشترکان، درنهایت مقدار زیادی آب صرفه‌جویی خواهد شد.

عباسی افزود: شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تمهیدات و برنامه‌ریزی لازم را برای مدیریت بهینه منابع آب و استفاده درست و صحیح اتخاذ کرده است.

کد خبر 773297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.