تبدیل شهر مخفی قزاقستان به تفرجگاه ساحلی

پریوزرسک قزاقستان که زمانی به‌دلیل موقعیت نظامی خود از روی نقشه‌ها پنهان بود، قرار است که به منطقه گردشگری و تفرجگاه ساحلی این کشور تبدیل شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، توسعه بخش گردشگری پررونق در پریوزرسک Priozersk، شهری مخفی در مرکز قزاقستان، تغییرات چشمگیری برای این شهر به همراه خواهد داشت که مدت‌ها به‌دلیل موقعیت نظامی خود از روی نقشه‌ها پنهان مانده بود.

یادواره‌های دوران اوج جنگ سرد این شهر ۱۵ هزار نفری در همه جای آن دیده می‌شود. چندین مکان متروکه، تأسیسات خالی و سیلوهای بی‌استفاده در سراسر محدوده این وسعت خشکی وجود دارد و بعضی زیرساخت‌های باقی‌مانده کمابیش در حال فعالیت هستند.

شاغلان در بخش‌های اندک فعال، عصرها را به همراه خانواده خود در سواحل چشم‌نواز دریاچه بلخاش Balkhash پریوزرسک می‌گذرانند که زیبایی آن تضاد قابل‌توجهی با محیط ویرانه پس‌زمینه خود دارد.

تبدیل شهر مخفی قزاقستان به تفرجگاه ساحلی

به همین دلیل شهردار پریوزرسک در تلاش است تا شهر را به یک استراحتگاه ساحلی تبدیل و قصد دارد کل خط ساحلی پریوزرسک را بازسازی کند تا عابران پیاده بتوانند در امتداد آن قدم بزنند. وی از ساخت یک هتل زیبا در مرکز شهر و ساماندهی تلاش‌هایی برای پاکسازی سواحل منطقه خبر داد.

این پروژه در راستای تمایل رئیس‌جمهور کشور برای توسعه بخش گردشگری قزاقستان در دست انجام است که تنها ۳.۲ درصد از تولید ناخالص داخلی آن را تشکیل می‌دهد.

تبدیل پریوزرسک به مقصد گردشگری

یکی از کهنه‌سربازان ارتش شوروی که مشغول بازسازی هتل متروکه روسیه در کناره دریاچه پریوزرسک است، از تغییرات اساسی در این ساختمان خبر داد که در وهله نخست شامل قرار دادن پنجره‌های جدید در هر یک از ۱۵۰ اتاق می‌شود.

تبدیل شهر مخفی قزاقستان به تفرجگاه ساحلی

وی به‌دلیل نبود سرمایه‌گذار کم‌کم آن را بازسازی می‌کند و قصد دارد پشت‌بام متروکه آن را به یک باغ سقفی تبدیل کند که گردشگران روزی با نشستن در آن از زیبایی‌های منظره روبه‌روی خود لذت ببرند. این بازسازی بزرگ به احتمال زیاد سال‌ها طول می‌کشد، اما پس از پایان عملیات ساخت، گردشگران می‌توانند در نزدیکی سواحل دریاچه بلخاش با چشم‌انداز باشکوه آن اقامتی به‌یادماندنی داشته باشند.

پریوزرسک در حال حاضر میزبان تعداد زیادی هتل کوچک با اقامت عمده ماهی‌گیران و تعداد کمی از گردشگران در روزهای نخستین تابستان است، اما زیبایی چشمگیر دریاچه به‌رغم ویرانی‌های حاضر نشان می‌دهد که پتانسیل بالایی برای جذب گردشگران بسیاری را دارد.

علاوه‌بر این ساخت هتل جدید در شهری که به‌شدت با کمبود مشاغل و درآمدهای پایین روبه‌رو است، نقش بسزایی در اشتغال‌زایی ایفا خواهد کرد، همان‌گونه که ساخت هتل در تنها جاده منتهی به انتهای این شبه‌جزیره آبگرم در سال ۲۰۱۶ با اشتغال ۱۲۰ کارمند همراه بود و بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

تبدیل شهر مخفی قزاقستان به تفرجگاه ساحلی

کد خبر 773255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.