برخی از دوره‌های جهاد دانشگاهی ۱۰۰ درصد منجر به اشتغال‌زایی می‌شود

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان گفت: برخی از دوره‌های جوشکاری، تعمیرکاری تلفن همراه، نرم‌افزارهای تخصصی، بورس یا حتی دوره‌های شبه پزشکی مثل تکنسین دندانپزشکی، جوابدهی آزمایشگاه یا تکنسین داروخانه تقریباً ۱۰۰ درصد منجر به اشتغال‌زایی می‌شود.

طاهر یوسفی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: تبلیغ و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی، برنامه‌ریزی فرهنگی و تربیتی و ایجاد آمادگی فکری و مکتبی در قشر جوان، ایجاد تشکیلات مناسب به منظور تألیف، ترجمه و انتشار کتب و نتایج تحقیقات و مقالات علمی و فرهنگی از جمله فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در استان زنجان است.

وی افزود: علاوه بر این تولید مواد کمک آموزشی، انجام دادن تحقیقات توسعه‌ای و کاربردی، پیگیری طرح‌های تحقیقاتی جهاد تا پایان مرحله نیمه‌صنعتی و صنعتی و ارائه حمایت، تشویق و جذب دانشجویان و پژوهشگران جوان و مستعد و ایجاد شرایط و امکانات لازم به منظور فراهم آوردن زمینه فعالیت‌های علمی و پژوهشی نیز از دیگر موضوعاتی است که در این مرکز علمی و آموزشی دنبال می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان گفت: اجرای دوره‌های رسمی آموزش‌های علمی - کاربردی مطابق ضوابط و مقررات آموزش عالی کشور و برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت به صورت تئوری و عملی هم از دیگر فعالیت‌های جهاد دانشگاهی است.

یوسفی امیری افزود: خوشبختانه برخی از دوره‌های جوشکاری، تعمیرکاری تلفن همراه، نرم‌افزارهای تخصصی، بورس یا حتی دوره‌های شبه پزشکی مثل تکنسین دندانپزشکی، جواب‌دهی آزمایشگاه یا تکنسین داروخانه تقریباً ۱۰۰ درصد منجر به اشتغال‌زایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی یک نهاد عمومی غیردولتی است و هیچ وابستگی مالی به دولت ندارد، افزود: با این حال این مجموعه در حوزه آموزش و درآمدزایی فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان افزود: یکی از تأکیدات در جهاد دانشگاهی این است که به جای حمایت مستقیم، فرهنگ اشتغال و ارتقای اعتماد به‌نفس در جوانان را جزو اهداف خود بگنجاند تا جوانان بتوانند به‌عنوان کارآفرین، مسیر شغلی درستی را طی کنند.

وی با اشاره به اینکه توجه به زنجیره ارزش بسیار اهمیت دارد، گفت: باید به موضوع جوانان به‌صورت سیستماتیک توجه شود و همه بخش‌ها مدنظر قرار گیرد تا به نتیجه موردنظر دست پیدا کنیم.

کد خبر 773189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.