تولید سالانه ۲۷ میلیون متر مکعب پساب در چهارمحال‌وبختیاری

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال‌وبختیاری از تولید سالانه ۳۵ میلیون متر مکعب پساب در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب سراسر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، محمد کریمی امروز _شنبه سی‌ام تیر_ در جمع خبرنگاران با بیان این‌که سالانه ۲۶ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۲۵۰ متر مکعب پساب در چهارمحال‌وبختیاری تولید می‌شود، اظهار کرد: پساب تولید شده در تصفیه‌خانه‌های سیزده‌گانه فاضلاب استان، مطابق با استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی افزود: در حال حاضر شهرهای شهرکرد، کیان، هفشجان و طاقانک در شهرستان شهرکرد، فرخشهر در شهرستان فرخشهر، بروجن، نقنه، گندمان، بلداجی و فرادنبه در شهرستان بروجن، بن در شهرستان بن، فارسان و جونقان در شهرستان فارسان، لردگان در شهرستان لردگان، سامان و هوره در شهرستان سامان و روستاهای سیرک و نوآباد در شهرستان شهرکرد و روستا چم زین در شهرستان سامان از تأسیسات جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: استانداردهای پساب تولید شده در تصفیه‌خانه‌های استان مناسب برای مصارف کشاورزی و صنعتی است و در حال حاضر پساب تولیدشده در استان به‌جز پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بروجن که در صنایع فولاد چهارمحال واقع در سفیددشت استفاده می‌شود، در حال حاضر سایر تصفیه‌خانه‌ها پساب تولیدی خود را به منابع پذیرنده انتقال می‌دهند.

کریمی با اشاره به رایزنی‌های انجام شده با استانداری، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها و مشترک‌های صنعتی برای فروش پساب ادامه داد: استفاده از پساب برای صنایع، پایدار و مقرون‌به‌صرفه است.

وی خاطرنشان کرد: مشکلی در تأمین پساب در استان وجود ندارد و در صورت نیاز صنایع استان، آمادگی لازم برای در اختیار قرار دادن پساب مورد نیاز آن‌ها وجود دارد.

کد خبر 773155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.