گزینه هدایت تیم ملی چوگان مشخص شد

رئیس فدراسیون چوگان از احتمال همکاری ایران با «ارل لزلی هربرت» یکی از بهترین مربیان چوگان در سطح بین‌المللی برای هدایت تیم ملی کشورمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اصغر ناظری درباره دلیل حضور مدرس جهانی رشته چوگان در ایران اظهار کرد: «ارل لزلی هربرت» یکی از بهترین مدرسان و مربیان چوگان در سطح بین‌المللی است؛ تجربه فنی او در دو بخش تربیت چوگان‌بازان و آموزش اسب‌های چوگانی از نقاط قوت این مدرس نیوزلندی است. نکته قابل توجه دیگر سابقه هربرت در بازی چوگان با سطح هندیکاپ شش طی ۱۲ سال در مسابقات مختلف و متعدد بین‌المللی همچنین هم‌بازی بودن با بسیاری از بازیکنان بزرگ دنیا است. به همین دلیل در تلاش هستیم بتوانیم از ظرفیت‌های او در آموزش مربیان و داوران برای رشد بیشتر چوگان در ایران استفاده کنیم.

وی در مورد برنامه‌های «ارل لزلی هربرت» در ایران افزود: برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری، برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی چوگان، برگزاری کارگاه‌های تربیت و آموزش اسب‌های چوگانی، آماده‌سازی مرحله اول اردوی تیم ملی چوگان جمهوری اسلامی ایران از محورهای برنامه‌ریزی شده از سوی فدراسیون چوگان برای مدت حضور این مربی و مدرس بین‌المللی در ایران است.

ناظری در پاسخ به این پرسش که فدراسیون چوگان ایران پیش از این هم از حضور مربیان و بازیکنان خارجی جهت پیشرفت این رشته در کشور بهره برده است اما در ظاهر تاکنون اتفاق مثبتی برای این رشته رخ نداده؛ هدف استفاده از این مدرس‌ها و مربیان خارجی چیست؟ گفت: اگر امروز در ایران لیگ ملی چوگان فعال است و اگر بازیکنان متعددی از ایران در تیم‌های خارجی بازی می‌کنند، به‌طور قطع تأثیر حضور مربیان صاحب‌نامی همچون «گوین جولین چپلن» بوده و همیشه بحث آموزش با جدیدترین متدهای دنیا در دستور کار این فدراسیون است و خواهد بود.

رئیس فدراسیون چوگان اضافه کرد: ما طی یکسال و نیم آینده چهار تورنمنت بین‌المللی داریم. بازی‌های مقدماتی چوگان مانژی که در زون E با حضور ایران به میزبانی کشورمان برگزار خواهد شد، مرحله نهایی چوگان مانژی به میزبانی ایالت ویرجینیای آمریکا در مهر سال آینده، مقدماتی جام جهانی در زون E که در کشور عربستان برگزار می‌شود ، همچنین مرحله نهایی جام جهانی چوگان که در کشور امارات برگزار خواهد شد از جمله برنامه‌های ماست که به‌طور قطع برای حضور در این رویدادها نیاز به آموزش و تمرین با جدیدترین قوانین بین‌المللی داریم و حضور مربیان و مدرسان بین‌المللی در بالا رفتن سطح کیفی بازی چوگان‌بازان مؤثر خواهد بود.

وی درباره سرنوشت جذب مربی خارجی برای هدایت تیم ملی توضیح داد: در حال برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی هستیم، اما در کنار آن با چندین مربی خارجی مذاکراتی انجام شده است؛ در صورت توافق با «ارل لزلی هربرت» او هدایت تیم ملی را برعهده خواهد گرفت.

منبع: مهر

کد خبر 773148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    0 0
    با سلام و احترام ، چند روز قبل یک مسابقه چوگان در تلویزیون دیدم که متاسفانه خیلی ضعیف فیلم برداری شده بود . کارشناسان بزرگوار فیلم برداری این را می دانند که فیلم برداری پیشرفته و قوی باشد تماشاگران بیشتر جذب می شوند . خداخیرتان بدهد *