فرمانداران توجه جدی‌تری نسبت به ساماندهی بخش فرهنگی سواحل مازندران داشته باشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: فرمانداران توجه جدی‌تری نسبت به ساماندهی بخش فرهنگی سواحل استان داشته و در جاهایی که طرح ساحل نداریم تمهید مقدمات صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، قاسم عزیززاده گرجی عصر امروز_جمعه بیست‌ونهم تیر_ در جلسه ستاد ساماندهی دریا و سواحل استان با بیان اینکه دریا و ساحل فرصت مغتنمی است که با برنامه‌ریزی درست می‌توانیم بهره‌برداری خوبی از آن داشته باشیم، اظهار کرد: هماهنگی دستگاه‌ها جهت ارائه بهتر خدمات به مردم لازم است و نباید فقط به برگزاری جلسات و مصوبات اکتفا کرد بلکه به دنبال تحقق مصوبات باشند.

وی افزود: ستاد ساماندهی سواحل در استانداری مازندران مستقر شده و با ورود ناجیان غریق امسال از آغاز طرح دریا تا به امروز ۲۶۰ نفر از خطر غرق شدگی نجات یافتند.

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه با توجه به تعداد بسیار کم غرق شدگان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با ۱۳ نفر غرقی امسال این آمار بسیار رضایت‌بخش بود، عنوان کرد: عمده دلیل این کاهش و نتایج حاصله برگزاری جلسات مکرر و مسئولیت سازی هر یک از بخش‌های مختلف و افزایش تعداد ناجیان غریق و حضور مستمر و روزانه آنها در سواحل بوده است.

عزیززاده گرجی فراهم کردن امکانات لازم، تأمین اعتبار جهت حقوق ناجیان غریق و بیمه شدن این عزیزان را از دلایل کاهش غرق شدگان امسال برشمرد و گفت: امسال یک‌هزار و ۲۵۰ نفر برای ۵۵۰ نقطه حادثه‌خیز سواحل استان برنامه‌ریزی شد.

معاون استاندار مازندران یادآور شد: قرار است ۲۵۰ نقطه دیگر به نقاط حادثه خیز مازندران اضافه شود که افزایش تعداد ناجیان غریق را هم در بردارد.

عزیززاده گرجی با اشاره به اینکه در کنار ناجیان غریق ۲۵۰ نفر از اعضای هلال احمر، ۳۵۰ نفر نیروهای انتظامی و ۳۵ گروه فعال فرهنگی در نقاط مختلف سواحل مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: ۳۱ طرح شنا در سواحل مازندران به اجرا درآمده که موانع بخش خصوصی در سال‌های گذشته در خصوص بستن قراردادهای یک‌ساله مرتفع شده و به پنج سال افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: فرمانداران توجه جدی‌تری نسبت به ساماندهی بخش فرهنگی سواحل داشته و در جاهایی که طرح ساحل نداریم تمهید مقدمات صورت گیرد.

کد خبر 773087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.