رشد ۱۲۰ درصدی اعتبارات ابلاغی شهرستان ارومیه در سال ۱۴۰۳

فرماندار ارومیه گفت: میزان اعتبار ابلاغی سال‌جاری شهرستان ارومیه ۷/‏۸۳۴ میلیارد تومان است‬ که این میزان اعتبار نسبت به سال گذشته ۱۲۰ درصد رشد دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، غلامحسین عماری امروز _جمعه بیست‌ونهم تیر_ در جمع خبرنگاران و با توجه به موارد مطرح شده در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ارومیه اظهار کرد: میزان اعتبار ابلاغی سال جاری شهرستان ارومیه ۷/‏۸۳۴ میلیارد تومان است‬ که این میزان اعتبار نسبت به سال گذشته ۱۲۰ درصد رشد دارد.

وی افزود: اعتبار شهرستان در قالب بیش از ۳۰۰ پروژه از محل اعتبارات سرمایه‌ای استان، نفت، گاز توازن و ۲۷ صدم ارزش افزوده مطرح و تصویب شده است، ضمناً از سایر منابع ابلاغی در طول سال به منبع فوق اضافه خواهد شد.

فرماندار شهرستان ارومیه گفت: بیشترین سهم اعتباری شهرستان ارومیه به فصل آب و فاضلاب، فصل آموزش و پرورش، فصل ورزش و تفریحات، فصل حمل و نقل و بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی اختصاص یافته است.

عماری تصریح کرد: از مجموع پروژه‌های شهرستان ۴۰ پروژه با مبلغ بیش از ۵ میلیارد تومان اعتبار از جمله انتقال پساب تصفیه‌خانه ارومیه به دریاچه ارومیه، انتقال آب کشاورزی با لوله، به‌سازی کانال‌های عمومی و انهار سنتی، تأمین آب آشامیدنی مجتمع‌های روستایی، ایجاد فضاهای آموزشی، ایجاد فضای ورزشی، اجرای پروژه‌های بهداشتی و اجرای پروژه‌های میراث فرهنگی و گردشگری در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تعداد روستاهای شهرستان ارومیه ۶۸۵ و تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان ارومیه ۵۵۰ روستا است، عنوان کرد: طرح هادی در ۲۷۰ روستا به اتمام رسیده است و از محل اعتبارات سال ١٤٠٢ و سال ۱۴۰۳ اجرای آسفالت تعداد ۱۱۵ روستا نزدیک به ۶۰۰ هزار متر مربع در دست اقدام است.

عماری ادامه داد: همچنین اجرای طرح هادی ۲۰ روستا در دست اجرا است.

فرماندار‬ ارومیه خاطرنشان کرد: نزدیک به ۴۰ پروژه احداثی در بخش راه به زودی به اتمام و بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 773067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.