۱۰۰ هکتار از مراتع اسدآباد طعمه آتش شد

رئیس اداره منابع طبیعی اسدآباد گفت: آتش سوزی در حسین آباد این شهرستان موجب خاکستر شدن ۱۰۰ هکتار از مراتع، اراضی کشاورزی و باغات منطقه شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، بهزاد شاهمرادی امروز _پنجشنبه بیست و هشتم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این آتش سوزی با تلاش تیم‌های منابع طبیعی، جمعیت هلال احمر، کشاورزان و جوامع محلی و استفاده از آتش کوب و دمنده و دیگر تجهیزات پس از پنج ساعت تلاش مهار شد.

وی افزود: اگر تلاش مجاهدانه تیم‌های حاضر در صحنه نبود بخش زیادی از اراضی اسدآباد در آتش می‌سوخت.

رئیس اداره منابع طبیعی اسدآباد ادامه داد: با بیان اینکه شعله‌های آتش می‌تواند در ۳۰ ثانیه یک هکتار را خاکستر کند، امسال ۹ فقره آتش سوزی در این شهرستان به وسعت ۲۰۰ هکتار رخ داده است.

شاهمرادی اضافه کرد: بارندگی‌های صورت گرفته موجب افزایش پوشش گیاهی در مراتع این شهرستان شده است، از سوی دیگر کمبود دام موجب شده که بسیاری از این مراتع و علوفه‌ها دست نخورده باقی بماند و این موضوع مراتع را در برابر آتش سوزی آسیب پذیر کرد.

وی خاطرنشان کرد: جارسوزی یا سوزاندن کاه و کُلش از دیگر عوامل بروز آتش در مراتع به شمار می‌رود در حالی که این کار ممنوع است و در این رابطه نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

وی افزود: از کشاورزان در گام نخست درخواست می‌شود از سوزاندن کاه و کلش باقی مانده از محصولات خودداری کنند یا در صورت اقدام به این کار، با تراکتور در دور کاه و کلش آتش بر ایجاد کرده تا دامنه حریق به عرصه‌های دیگر سرایت نکند.

کد خبر 772958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.