جهان خواهان حذف رژیم اسرائیل از المپیک ۲۰۲۴ است

آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس نزدیک است، اما جهان نسبت به حضور رژیم اسرائیل در این بازی‌ها به‌دنبال جنایت‌های انجام‌گرفته و در حال انجام در نوار غزه معترض است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، رژیم اسرائیل در بحبوحه فریادهای جهانی مبنی بر ممنوعیت حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴، از ارسال ۸۸ ورزشکار به پاریس طی ماه جاری خبر داد. این در حالی است که آمار استوری‌های کاربران فضاهای مجازی هم‌چون اینستاگرام مبنی بر تحریم این رژیم از حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس هر روز و حتی هر ساعت در حال افزایش است و اعتراضات گسترده و پایدار جهانی علیه اقدامات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی قابل نادیده گرفته شدن نیست.

جهان خواهان حذف رژیم اسرائیل از المپیک ۲۰۲۴ است

از سال گذشته تاکنون بیش از ۳۹ هزار فلسطینی شامل حداقل ۱۵ هزار کودک، در اثر حملات بی‌رویه رژیم صهیونیستی در سراسر نوار غزه به طرز وحشیانه‌ای کشته شده‌اند و این امر خشم جهانی را برانگیخته است، تا آنجا که ورزشکاران اسرائیلی به هدف خشم بین‌المللی در مورد این جنگ تبدیل شده‌اند.

طی چهار ماه گذشته جمعیت زیاد و روزافزونی از طرفداران حقوق بشر بازی با تیم‌های اسرائیلی را در سراسر جهان مورد اعتراض قرار داده‌اند و حتی شرکت خواننده اسرائیلی در مسابقه آواز یوروویژن در مالمو سوئد هزاران معترض به همراه داشت.

هم‌گام با این افزایش خشم جهانی، شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR) به‌عنوان بزرگ‌ترین سازمان حقوق مدنی و مدافع مسلمانان، از کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) خواسته است تا در واکنش به نسل‌کشی و جنایات این رژیم در غزه، آن را از شرکت یا به رسمیت شناخته شدن در المپیک ۲۰۲۴ محروم کند.

جهان خواهان حذف رژیم اسرائیل از المپیک ۲۰۲۴ است

در این درخواست خودداری از این اقدام در حالی که حاکی از نقض شدید قوانین بین‌المللی و حقوق بشر است، با اشاره به نقض آشکار آتش‌بس المپیک آن هم در شرایطی که روسیه و بلاروس به دلایل مشابه از شرکت در المپیک ۲۰۲۴ محروم شده‌اند، تنها بیانگر موضع منافقانه، ریاکارانه و جانب‌دارانه کمیته المپیک معرفی شده است.

در ادامه آمده است که کمیته یادشده باید موضعی قوی در برابر نقض قوانین بین‌المللی اتخاذ و رژیم اسرائیل را از شرکت در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ منع کند، چراکه اجازه دادن به اسرائیل برای شرکت در رقابت‌ها با وجود جنایات مداومش نه‌تنها یکپارچگی بازی‌ها را خدشه‌دار، بلکه پیام خطرناکی مبنی بر مجاز بودن جنایات جنگی و نسل‌کشی علیه افراد خاص ارسال می‌کند.

جهان خواهان حذف رژیم اسرائیل از المپیک ۲۰۲۴ است

کمیته بین‌المللی المپیک باید با منع اسرائیل از هرگونه شرکت رسمی در المپیک، عدالت و کرامت انسانی را از لحاظ اخلاقی سازگار و اصولی اتخاذ کند، چراکه بازی‌های المپیک باید چراغ امید، وحدت و احترام برای همه انسان‌ها باشد.

طی روزهای اخیر نیز معترضان بسیاری در مقابل مقر بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در سن دنیس فرانسه با تی‌شرت‌ها و بنرهایی تجمع کردند که روی آن نوشته شده بود «اسرائیل را تحریم کنید» از سوی دیگر صدها نفر در سوئیس خواستار ممنوعیت حضور اسرائیل در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ شدند و با نمایش آثاری به رنگ قرمز در مقابل درهای ساختمان کمیته بین‌المللی المپیک در لوزان، توجه آن‌ها را به درد و رنج غیرنظامیان در غزه جلب کردند.

جهان خواهان حذف رژیم اسرائیل از المپیک ۲۰۲۴ است

فعالان طرفدار فلسطین هرچند هنوز پاسخی دریافت نکرده‌اند، همچنان از طریق طومارهای آنلاین و اعتراضات جهانی از کمیته بین‌المللی المپیک می‌خواهند که حضور اسرائیل را در المپیک ۲۰۲۴ پاریس ممنوع کند و عده‌ای از ورزشکاران طی روزهای اخیر به این جنبش پیوسته‌اند.

کد خبر 772904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خسرو دادویی IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
    0 0
    سلام بر آزادگان جهان برای جنگ بین اوکراین روسیه مسولان فدارسیون هاي ورزشي بين المللی جهان روسيه را از شرکت ورزشي در مسابقات حذف کردند چرا از ملت‌های جهاني نخواهیم که این‌همه نسل‌ کشی و اشغال سرزمین فلسطین بیش از ۷۵ سال‌ و به خصوص این ۹ ماه گذشته تا کنون ۲۰ هزار کودک و هزاران نفر که کلی زنان و مردان بی دفاع و غیر نظامی بودند را که در سرزمین شان ماندند مجبور به کوچ اجباری و آواره می‌کنند لااقل براي تنبیه اسرائیل صهیونیستی را از مسابقات جهانی و المپیک حذف کنند آخر این نسل کشی تا کی ؟