هشدارهای جدی برای قشمی‌ها درباره پشه آئدس

آلوده شدن شهرستان قشم به پشه آئدس موجب شده است تا مدیر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان ، هشدارهای جدی به اهالی آن درباره نکات بهداشتی و مراقبت بدهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، یاسر مرادی، امروز_پنجشنبه بیست‌وهشتم در تیر_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرستان قشم یکی از مناطق آلوده به پشه آئدس در استان هرمزگان است، اظهار کرد: از قشموندان خواستاریم تا هشدارهای مربوط به این مسئله را جدی بگیرند.

وی افزود: کلید طلایی مبارزه با پشه آئدس از بین بردن زیستگاه این حشره است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم تاکید کرد: از بین بردن آب‌های راکد مانند آب زیر کولر، ظرف آب زیر گلدان، ذخایر آب در منازل، باغ‌ها و طرح ساختمانی، چاله‌های آسانسور در ساختمان‌های درحال ساخت، زباله‌های خانگی و ضایعات، برکه‌های آب، پساب‌های خانگی که در سطح محلات رها شده است، جمع‌آوری لاستیک‌های فرسوده و وارونه کردن قایق‌های بلااستفاده از اقدامات ضروری و حیاتی است.

عکس پشه آئدس

وی با بیان اینکه گزش پشه به تنهایی منجر به بروز بیماری تب دنگی نمی‌شود، بیان داشت: مردم نباید از گزش پشه آیدس دچار هراس شوند، بلکه با اقداماتی مانند بهسازی و پاکسازی محیط نسبت به کنترل وفور این پشه همکاری کنند.

وی با تاکید بر از بین بردن آب‌های راکد و بهسازی محیط، تصریح کرد: مقابله با پشه آئدس و بیماری‌های ناشی از آن نیازمند عزم جدی و همکاری بین بخشی دستگاه‌هاست و تنها بر عهده مجموعه بهداشت و درمان نبوده و باید دیگر ارگان‌ها همچون شهرداری نیز در این بخش وارد عمل شده و بهسازی محیط را با جدیت بیشتری انجام دهند.

مرادی با تاکید بر جدی گرفتن هشدارهای بهداشتی، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پشه آئدس، روزگرد است و روزها نیش می‌زند، افراد به ویژه کسانی که به خارج از کشور سفر می‌کنند باید مراقبت باشند و با پوشیدن لباس‌های آستین بلند تا حد ممکن بدن را بپوشانند و برای دیگر قسمت‌ها که قابلیت پوشاندن ندارند هم از مواد دافع حشرات استفاده کنند.

کد خبر 772866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.