۵۰ خانه تاریخی اصفهان قابلیت سرمایه‌گذاری دارد

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان گفت: در گذر هارونیه بافتی با حدود ۹۰ خانه تاریخی وجود داشته است که حدود ۵۰ خانه آن قابلیت سرمایه‌گذاری دارد و بهترین ظرفیت برای تبدیل‌شدن به یک محل گردشگری را درون خود جای داده است.

محمدعلی ایزدخواستی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برنامه‌ریزی روی پهنه گذر هارونیه اظهار کرد: طی دو سال گذشته به دستور شهردار اصفهان این برنامه‌ریزی انجام و به داده‌های این پهنه رجوع شده است.

وی با بیان اینکه در این زمینه مطالعات گسترده‌ای آغاز شده است، افزود: علاوه‌بر حدود ۳۵ هکتار در این گذر، بیش از ۱۰۰۰ واحد از جمله مسکونی، تجاری، خدماتی و سایر کاربری‌ها مورد مطالعه قرار گرفته است و به راهبرد خوبی رسیده‌ایم.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان تصریح کرد: در محدوده هارونیه بافتی با حدود ۹۰ خانه تاریخی وجود داشته که حدود ۵۰ خانه آن قابلیت سرمایه‌گذاری دارد و بهترین ظرفیت برای تبدیل‌شدن به یک محل گردشگری را درون خود جای داده است.

ایزدخواستی ادامه داد: محدوده هارونیه از سمت غرب به بازار، از سمت شمال به میدان امام علی (ع)، از شرق به هاتف و از جنوب به خیابان حافظ منتهی می‌شود، همچنین جنس اصلی این نقطه از شهر جذب سرمایه‌گذار برای فعال کردن خانه‌های تاریخی است.

وی با بیان اینکه این محله ظرفیت بسیاری دارد و میزان قابل ملاحظه‌ای از نیاز شهر اصفهان به اقامت‌گاه‌ها و مسافرخانه‌ها را در قالب بوم‌گردی و خانه‌های تاریخی تأمین می‌کند، گفت: در حال مذاکره با تمام خانه‌های این محله و آماده‌سازی بسته‌های سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه‌گذار هستیم، از این‌رو در حال حاضر حدود چهار بسته آن آماده است که هر بسته چهار تا پنج خانه تاریخی را در بر می‌‎گیرد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان با اشاره به اینکه بعضی از این خانه‌ها ممکن است دارای ۱۰ مالک باشد، از این‌رو پیدا کردن مالکان برای مذاکره بسیار دشوار و زمان‌گیر است، گفت: امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم چند قطعه را برای سرمایه‌گذار پیدا کنیم و در صورتی که این موضوع تحقق پیدا کند، یک توسعه درون‌زا ایجاد خواهد شد.

ایزدخواستی خاطرنشان کرد: در این گذر تا پایان تابستان سال جاری عملیات عمرانی جداره‌سازی‌ها و فضای عمومی شهری را آغاز می‌کنیم، همچنین در حال حاضر پیمانکار برای قسمتی از این عملیات در نظر گرفته شده است.

کد خبر 772848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجیدغلامی IR ۰۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    1 0
    عالی
  • فاطمه IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
    1 0
    عکسهای خانه هارا بگذارید
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    0 0
    شمارا به خدا خانه من هم داره خراب میشه کسی سرمایه گذاری بکنه درست بشه