جامعه امروز ما به شدت نیازمند گفت‌وگو است

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه جامعه ما به شدت نیازمند گفت‌وگو است گفت: گفت‌وگو همچون شمعی است که لایه‌های تاریک ذهن را روشن می‌کند و بذر اندیشه را در اذهان افراد می‌کارد.

عباس خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در جامعه امروز نبود گفت‌وگو است، اظهار کرد: باید بیش از هر چیزی به گفت‌وگو اهمیت دهیم، چراکه گفت‌وگو می‌تواند همه پیوندها را ضمانت و انسان‌ها را به هم نزدیک کند تا از داشته‌های یکدیگر بهره ببرند.

وی با بیان اینکه جامعه ما به شدت نیازمند گفت‌وگو است، افزود: گفت‌وگو همچون شمعی است که لایه‌های تاریک ذهن را روشن می‌کند و بذر اندیشه را در اذهان افراد می‌کارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک از برگزار کارگاه آموزشی مبانی و اصول ارتباط جمعی با تلاش دفتر شهری استانداری مرکزی خبر داد و خاطرنشان کرد: موفقیت انسان در زندگی به چگونگی شکل‌دهی به ارتباطات او بستگی دارد.

خسروانی تصریح کرد: ارتباطات علاوه‌بر علم به یک مهارت اجتماعی تبدیل شده و اثربخشی ارتباطات تابعی از میزان اعتماد در جامعه است، به نحوی که بی‌اعتمادی موجب یک دوگانگی ادراکی از مسائل و نبود فهم مشترک میان افراد جامعه می‌شود.

وی اضافه کرد: نخستین راه‌حل در اصلاح سیاست‌های ارتباطی، دریافت پیام‌های جامعه و احساسی و معناشناسی درست است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به اینکه داشتن معانی مشترک از اصول شکل‌گیری یک ارتباط مؤثر است، گفت: از آنجا که معانی محصول تجربیات انسان است در نتیجه تجربیات مشترک، معانی مشترک ایجاد می‌کند؛ بنابراین جامعه ما به شدت نیازمند گفت‌وگو است تا بتواند معانی مشترکی ایجاد کند.

کد خبر 772814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.