۲۰۴ هزار و ۳۸۳ بسته معیشتی و غذای گرم بین نیازمندان زنجانی توزیع شد

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: بر اساس آمارهای موجود از ابتدای ماه محرم تاکنون ۲۰۴ هزار و ۳۸۳ بسته معیشتی و غذای گرم بین نیازمندان زنجانی توزیع شد.

روح‌الله صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: پویش اطعام و احسان حسینی با هدف تأمین بخشی از نیازهای معیشتی خانواده‌های نیازمند (تحت حمایت و غیر تحت حمایت) در طول ماه محرم و صفر توسط کمیته امداد استان مرکزی در حال اجرا است.

وی افزود: در این پویش غذای گرم و سبدهای معیشتی با کمک‌های مردمی، مشارکت مؤسسات خیریه و مراکز نیکوکاری در استان تهیه و میان نیازمندان توزیع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه در این ایام تمام مراحل تهیه مواد غذایی، پخت و توزیع با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توزیع آنها با حفظ کرامت انسانی انجام شده است، اضافه کرد: هدف از این پویش ترویج فرهنگ سنت حسنه اطعام و ترویج این فرهنگ که در کنار عزاداری‌ها، نگاه عزاداران و مؤمنان به نیازمندان هم باشد، مطرح است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای ماه محرم تاکنون ۱۹۷ هزار و ۳۸۳ پرس غذای گرم و هفت هزار بسته معیشتی بین نیازمندان زنجانی توزیع شده است، گفت: ارزش ریالی این بسته‌ها ۲۶۸ میلیارد و ۶۹۱ میلیون ریال بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه با اشاره به دیگر پویش امداد در این ایام تحت عنوان پویش «به عشق حسین (ع)» یادآور شد: در قالب این پویش، کمیته امداد اقدام به جذب حامیان برای فرزندان ایتام و محسنین می‌کند و هم‌وطنان می‌توانند حداقل یک فرزند را به نیت شهدای کربلا تحت حمایت خود قرار دهند.

کد خبر 772766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.