سرانه فضای آموزشی کردستان پایین‌تر از میانگین کشوری است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: استان کردستان از نظر سرانه فضای آموزشی در جایگاهی پایین‌تر از میانگین کشوری قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کردستان، هاشم ناظمی جلال، صبح امروز _پنجشنبه بیست‌وهشتم تیر_ در گردهمایی مدیران مدارس استثنایی و مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی_ تربیتی که در محل سالن جلسات اداره‌کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، با اشاره به پوشش ۱۰۰ درصدی و اجرای موفقیت‌آمیز برنامه ملی سنجش در استان، اظهار کرد: طی دو سال اخیر با اجرای موفقیت‌آمیز این برنامه و با کسب حد نصاب بالاتر از میانگین کشوری جزو استان‌های برتر در اجرای سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان بودیم.

وی با اشاره به برگزاری دوره کشوری مهارت آموزی بدو استخدام مربیان امور آموزش معلولین و باز آموزی آموزگاران استثنایی، افزود: پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال ۱۴۰۲ به مدت پنج روز از تاریخ سی‌ام تیر تا سوم مرداد سال جاری با حضور در دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مدرس سنندج در این دوره آموزشی شرکت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان خاطرنشان کرد: استان کردستان از نظر سرانه فضای آموزشی در جایگاهی پایین‌تر از میانگین کشوری قرار دارد.

ناظمی جلال ادامه داد: در سطح استان نیز شش شهرستان بانه، سقز، مریوان، قروه، دهگلان و ناحیه یک سنندج در زمینه سرانه فضای آموزشی پایین‌تر از میانگین استان هستند که به تبع شامل آموزش و پرورش استثنایی نیز خواهد شد.

وی گفت: طی دو سال اخیر و در دولت سیزدهم شهید جمهور با وجود چالش‌های موجود در بحث فضا و اعتبار، فعالیت‌های خوب و اثربخشی در آموزش و پرورش استثنایی استان پایه‌ریزی و اجرا شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه را ارزشمند و دارای برکات معنوی زیادی دانست و افزود: شناخت بیشتر آموزش و پرورش استثنایی سبب می‌شود ارائه خدمات به دانش آموزان مستحق این حوزه باکیفیت‌تر باشد.

کد خبر 772758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.