جهادگرانی با نام گروه «شهید زرهرن»/ جوانان شیروانی پای کار محرومیت‌زدایی

گروه جهادی شهید زرهرن شیروان از سال ۱۳۹۸ با ۱۳۰ عضو ثابت نقش مهمی در زمینه محرومیت‌زدایی و امیدآفرینی در شهرستان شیروان ایفا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌شمالی، گروه جهادی شهید زرهرن یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های جهادی در شیروان است که نقشی مؤثر در محرومیت‌زدایی و امیدآفرینی در شهرستان ایفا کرده است.

اعضای قدیمی این گروه از سال ۱۳۸۰ و در قالب هیئت مذهبی با یکدیگر در تعامل و همکاری بودند تا اینکه در دی ۹۸ و با شروع کرونا تصمیم می‌گیرند برای کمک به بیماران و رفع مشکلات مردم گروه جهادی را تشکیل دهند.

گروه جهادی شهید زرهرن اکنون در مسجد مسلم‌بن‌عقیل شیروان و پایگاه بسیج حضرت ابوالفضل این شهر مستقر است.



عبدالعلی سیلانه، مسئول گروه جهادی شهید زرهرن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار می‌کند: تعداد افراد فعال و ثابت گروه اکنون ۱۳۰ نفر است که ۸۰ نفر مرد و ۵۰ نفر زن هستند.

وی می‌گوید: بیشتر اعضای گروه را جوانان تشکیل می‌دهد و محرومیت‌زدایی و امیدآفرینی از اهداف اصلی گروه جهادی شهید زرهرن است.

سیلانه از توزیع بیش از ۴۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان شیروان توسط این گروه خبر می‌دهد و خاطرنشان می‌کند: توزیع ۱۷۰ هزار پرس غذای گرم، ارائه خدمات پزشکی به بیش از سه هزار نفر و توزیع پنج قلم جهیزیه نیز از دیگر اقدامات گروه‌جهادی بوده است.

وی با اشاره به اینکه تأمین منابع مالی گروه توسط خیران و دستگاه‌های مردم نهاد، تاکید می‌کند: اعتبار ریالی بسته‌های توزیع شده بین نیازمندان از سال ۹۸ تاکنون، به بیش از شش میلیارد و پانصد میلیون تومان می‌رسد.

فعالان گروه جهادی شهید زرهرن همواره تلاش کرده‌اند تا از طریق ارتباط سازنده و متقابل با دستگاه‌های مردم‌نهاد و سازمان‌های حمایتی، نقش مؤثری را در معرفی و شناساندن محرومان و نیازمندان به آن‌ها داشته باشند.

برنامه توزیع غذای گرم و نذرواره ۷۲ دیگ یکی از فعالیت‌های مستمری است که این گروه‌جهادی چهار بار در هر سال آن را انجام می‌دهد، مناسبت‌های ولادت امیرالمؤمنین (ع)، نیمه‌شعبان، عید غدیر و روز عاشورا ایامی است که پخت و توزیع غذای گرم در آن‌ها انجام می‌شود.

برگزاری کلاس‌های تربیتی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و سبک‌زندگی نیز از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی است که گروه‌جهادی شهید زرهرن طی سه سال توجه ویژه‌ای به آن داشته است.

به گفته سیلانه در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ دو اردوی جهادی بزرگ در زمینه پزشکی و درمانی توسط این گروه در مناطق مرزی شیروان برگزار شده که توانسته است نقش مهمی در رفع بسیاری از مشکلات درمانی ساکنان مناطق مرزی ایفا کند.

کد خبر 772755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.