ماندگاری هوای گرم تا اواسط هفته آینده در گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: جوی نسبتا پایدار و ماندگاری هوای گرم و مرطوب تا اواسط هفته آینده در استان پیش‌بینی می‌شود.

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی نسبتاً پایدار و ماندگاری هوای گرم و مرطوب تا اواسط هفته آینده در استان گیلان است.

وی افزود: طی این مدت گاهی با شکل‌گیری ناپایداری‌های همرفتی و موقتی، رگبار و رعد و برق‌های (موقتی شدید، به ویژه ارتفاعات و دامنه‌ها) دو از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت کانون‌های گرد و خاک در اطراف منطقه در بعضی نقاط آسمانی غبار آلود دور از انتظار نیست.

دادرس تصریح کرد: در روز پنجشنبه هوای استان صاف تا نیمه ابری، احتمال مه صبحگاهی، گاهی افزایش ابر و وزش باد (پاره‌ای نواحی شدید) طی بعدازظهر و شب برخی مناطق رگبار و رعد و برق (موقتی شدید، به ویژه ارتفاعات و دامنه‌ها) پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در روز جمعه نیز هوای استان کمی تا نیمه ابری، احتمال مه صبحگاهی، گاهی افزایش ابر و وزش باد (پاره‌ای نواحی شدید)، برخی مناطق رگبار و رعد و برق (موقتی شدید، به ویژه ارتفاعات و دامنه‌ها) پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه طی این مدت شرایط دریا برای فعالیت دریانوردی مناسب است، گفت: روز جمعه شنا کردن گاهی با احتیاط مناسب است.

کد خبر 772739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.