کشاورزان با نصب نیروگاه خورشیدی مشمول طرح تشویقی می‌شوند

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزان با نصب نیروگاه خورشیدی مشمول طرح تشویقی اعمال شده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، نادرقلی ابراهیمی ظهر امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم تیر_ در حاشیه نشست حل مشکل ناترازی انرژی بخش کشاورزی استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کشاورزان با اجرای طرح ایجاد مزرعه خورشیدی در جوار چاه‌های کشاورزی مشاعی می‌توانند علاوه بر رفع نیاز انرژی چاه‌های خود، مازاد برق تولیدی را به شبکه سراسری انرژی بفروشند.

وی افزود: کشاورزان استان مرکزی می‌توانند از سیاست‌های تشویقی اعمال شده در ایجاد مزرعه‌های خورشیدی، بهره ببرند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزان با نصب نیروگاه خورشیدی مشمول طرح تشویقی اعمال شده می‌شوند.

ابراهیمی تصریح کرد: بر اساس هماهنگی صورت گرفته میان جهاد کشاورزی، شرکت توزیع برق و بانک کشاورزی، حدود ۵۰ درصد از اعتبارات مورد نیاز اجرای این طرح توسط بانک کشاورزی تأمین و مابقی آن توسط حقابه‌بران چاه تأمین می‌شود.

وی اضافه کرد: در تفاهم‌نامه دیگری میان جهاد کشاورزی، شرکت توزیع برق و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی هم مقرر است از محل صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید ۵۰ درصد هزینه اجرای مزرعه خورشیدی برای افراد تحت پوشش این نهاد تأمین مالی شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در صورت اجرای این طرح، کشاورزان با مشکل قطعی برق و خسارات ناشی از آن در تولید محصولات کشاورزی مواجه نخواهند بود.

ابراهیمی ادامه داد: با اجرای این طرح حداکثر طی دو سال از محل فروش برق مازاد به شبکه برق، هزینه احداث مزرعه خورشیدی به کشاورزان برگشت داده خواهد شد.

کد خبر 772670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.