۷۰۹ مورد بازرسی توسط اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی انجام شد

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۷۰۹ مورد بازرسی و معاینه بهداشتی از ذبح و دام قربانی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در نقاط مختلف استان انجام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان، محمد فتاحی اظهار کرد: ۸۸ گروه ثابت و سیار وظیفه کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام‌های قربانی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در استان را بر عهده داشتند.

وی ادامه داد: در این نظارت‌های بهداشتی سه لاشه دام ضبط و ۱۱۲ کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف و فاقد شاخص‌های بهداشتی شناسایی و معدوم شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۴۷ قطعه آلایش (کبد، ریه و کلیه) غیرقابل مصرف دام سبک و سنگین نیز در راستای تأمین سلامت عزاداران حسینی در بازرسی کارشناسان این اداره‌کل از دام‌های قربانی، شناسایی و معدوم شد.

فتاحی اظهار کرد: همچنین تعداد ۴۶ قطعه کبد و ۱۱ عدد لاشه دام در این طرح توسط کارشناسان نظارت دامپزشکی اصلاح شد.

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود شهروندان از کشتار دام در خارج از کشتارگاه تحت هر شرایطی خودداری کنند و هنگام خرید نیز فرآورده‌های خام دامی به برچسب مشخصات (تاریخ تولید و انقضا) و مهر دامپزشکی دقت کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی و مشاهده کشتار خارج از کشتارگاه مراتب را از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی ۱۵۱۲ به این اداره کل اطلاع‌رسانی کنند.

کد خبر 772669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.