اقدام عجیب اسپانیایی‌ها در مقابله با گردشگری انبوه

اعتراضات مردم محلی شهرهای اسپانیا نسبت به گردشگری بیش‌ازحد هنوز در اوج است و معترضان به راهکارهای عجیب برای مقابله با ورود گردشگران پرداخته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، در حالی که واکنش‌های ضدگردشگری در سراسر اسپانیا ادامه دارد و طی روزهای اخیر به اوج رسیده است، معترضان به تکنیک‌های جدیدی برای جلوگیری از ورود بازدیدکنندگان متوسل می‌شوند. در این میان راهکار مردم سویا بسیار عجیب بوده است؛ آن‌ها جعبه‌های کلید درهای ورودی املاک اجاره‌ای کوتاه‌مدت را به زباله یا فضولات پرندگان آغشته می‌کنند.

این جعبه‌ها توسط صاحبان آپارتمان‌ها برای نگه‌داشتن ایمن کلیدها مورد استفاده قرار می‌گیرند و مهمانان می‌توانند با استفاده از کد باز کردن قفل به‌طور مستقل به آن دسترسی داشته باشند.

این حوادث هم‌زمان با پیشنهاد جدید شهردار شهر برای محدود کردن مجوزهای اجاره‌های کوتاه‌مدت رخ داده است که سقف آپارتمان‌های توریستی را به ۱۰ درصد از کل اقامت‌گاه‌ها در مناطق خاص محدود می‌کند. با این حال عده‌ای معتقدند محدودیت‌های پیشنهادی به اندازه کافی سریع پیش نمی‌رود و حزب اصلی اپوزیسیون (گروه مخالف) این لایحه را مسدود کرده است.

اقدام عجیب اسپانیایی‌ها در مقابله با گردشگری انبوه

مخالفت عمومی با آپارتمان‌های توریستی در سویا به‌شدت در حال افزایش است و صدها نفر از مردم محلی شهر خواهان پایان دادن به مجوزهای این اقامت‌گاه‌های کوتاه‌مدت هستند که افزایش بی‌رویه آن‌ها به افزایش اجاره‌بها در مرکز شهر منجر شده و مردم محلی را مجبور به ترک خانه‌های خود کرده است. این امر به‌ویژه در منطقه پرجنب‌وجوش آلامدا صادق است.

با این حال سویا تنها شهر اسپانیایی نیست که با گردشگری بیش از حد دست‌وپنجه نرم می‌کند. بارسلونا نیز در هفته‌های اخیر شاهد اعتراضات گسترده‌ای علیه گردشگری انبوه بوده است و مردم محلی طی روزهای اخیر شروع به پاشیدن آب به گردشگران با تفنگ‌های آب‌پاش اسباب‌بازی کرده‌اند.

پایتخت کاتالونیا به‌تازگی اعلام کرده است که قصد دارد تا ۲۰۲۸ تمام اجاره‌های توریستی را حذف کند.

اقدام عجیب اسپانیایی‌ها در مقابله با گردشگری انبوه

پالما، مالاگا و والنسیا نیز دیگر شهرهای گردشگری اسپانیا هستند که با مشکل مواجه شده و قوانینی برای کمک به تنظیم تعداد بازدیدکنندگان ورودی از جمله مالیات‌های توریستی و محدودیت در تعداد اجاره‌های کوتاه‌مدت طی تعطیلات را معرفی کرده‌اند.

به‌رغم وجود چنین اقداماتی، آمارهای دولت اسپانیا نشان می‌دهد که تعداد آپارتمان‌های توریستی این کشور در سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته و اکنون بیش از ۳۴۰ هزار آپارتمان در سراسر اسپانیا ثبت شده است.

کد خبر 772653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.