شناسایی ۲۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی مهران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهران از شناسایی ۲۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمدجواد رحیمی امروز_ چهارشنبه بیست و هفتم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی پایش و گشت‌های انجام شده توسط عوامل گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی زراعی و باغی، ۲۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز از جمله احداث بنا و فنس کشی شناسایی شد و دستور قضائی برای برخورد سریع با تغییر کاربری‌ها مطابق با تبصره ۲ ماده ۱۰ صورت پذیرفت.

وی افزود: حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی از مهمترین وظایف است که نیازمند به‌کارگیری تمام امکانات موجود، یاری مردم و تعامل با سایر دستگاه‌ها است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهران با بیان اینکه تغییر کاربری باعث کاهش سطح اراضی و تولید محصولات کشاورزی می‌شود، تصریح کرد: اراضی کشاورزی منابع پایه تولید هستند و تغییر کاربری این اراضی به امنیت غذایی کشور لطمه وارد می‌کند.

رحیمی اضافه کرد: براساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی جرم محسوب می‌شود.

وی گفت: از شهروندان درخواست می‌شود قبل از انجام هرگونه تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغی از جمله تفکیک و احداث بنا برای اخذ مجوز کمیسیون تبصره یک ماده یک به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهران اضافه کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی از طریق سامانه ارتباطات مردمی به شماره ۱۳۱ گزارش کنند.

کد خبر 772625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.