۶۴۰ کرمانشاهی در روزهای تاسوعا و عاشورا خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه گفت: هم‌زمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، ۶۴۰ عزادار در کرمانشاه خون خود را برای کمک به درمان بیماران اهدا کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مریم میرزاده با اشاره به اجرای پویش نذر خون حسینی از اول محرم تا پایان ماه صفر در این استان اظهار کرد: در دو روز گذشته، تاسوعا و عاشورا، ۷۰۰ نفر برای نذر خون شرکت کردند که از این تعداد ۶۴۰ نفر موفق به اهدا شدند.

وی از افزایش مشارکت بانوان کرمانشاهی برای اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا خبر داد و افزود: در این دور روز مشارکت بانوان از پنج درصدی به ۱۰ درصد افزایش یافت.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به اینکه نذر خون را تنها نباید به مناسبت‌های خاص موکول کنیم، خاطرنشان کرد: ذخیره خون استان هم‌اکنون مطلوب است.

میرزاده با تاکید بر حضور مستمر اهداکنندگان خون تصریح کرد: فراورده حیاتی پلاکت تنها سه روز قابل نگهداری دارد به همین خاطر اگر به هر دلیلی دو روز اهداکنندگان خون کاهش یابند، به‌طور قطع روز سوم در تأمین این فراورده حیاتی دچار مشکل خواهیم شد، بنابراین نیاز به حضور برای اهدای خون همیشگی است.

وی با اشاره به فعالیت مرکز اهدای خون مرکز استان واقع در خیابان بنت‌الهدی گفت: پذیرش در ایام غیرتعطیل، از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۹:۰۰ و در ایام تعطیل از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ انجام می‌شود.

کد خبر 772576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.