فرایند تدوین برنامه عملیاتی ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ به تأیید شورای عالی برنامه‌ریزی رسید

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان گفت: در جلسه اخیر شورای عالی برنامه‌ریزی فرایند تدوین برنامه عملیاتی دو سال آینده شهرداری اصفهان، ذیل برنامه‌ راهبردی اصفهان ۱۴۱۰ مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت به تأیید شورای عالی برنامه‌ریزی رسید.

سیدمصطفی اعتصامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در جلسه اخیر شورای عالی برنامه‌ریزی فرایند تدوین برنامه عملیاتی دو سال آتی شهرداری اصفهان، ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت به تأیید شورای عالی برنامه‌ریزی رسید.

وی افزود: در این فرایند هریک از شاخص‌های برنامه راهبردی توسط حوزه‌های تخصصی مربوطه هدف‌گذاری می‌شود و تمام مناطق و معاونت‌ها بر اساس اهداف تعیین شده، پروژه‌ها و برنامه‌های خود را برای اجرا در سال‌های ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ تعریف خواهد کرد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان تاکید کرد: برنامه زمان‌بندی تدوین برنامه عملیاتی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که قبل از زمان آغاز فرایند بودجه‌ریزی، برنامه عملیاتی شهرداری اصفهان تهیه و در جلسات بودجه به تخصیص اعتبار لازم پرداخته شود.

اعتصامی با اشاره به ساختار برنامه راهبردی ۱۴۱۰ گفت: برنامه راهبردی شهرداری این کلان‌شهر دارای پنج هدف کلان، ۲۱ هدف خرد و ۱۲۴ راهبرد است که شهریور سال گذشته به تصویب شورای اسلامی شهر رسید و به شهرداری ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در فرایند تدوین برنامه عملیاتی، اهداف خرد این برنامه توسط اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران ارشد شهرداری اولویت‌بندی شد و تهیه سبد پروژه‌ها در برنامه عملیاتی نیز بر اساس اولویت‌های تعیین شده تعریف خواهد شد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان در مورد چشم‌انداز برنامه راهبردی خاطرنشان کرد: چشم‌انداز تدوین شده در برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۱۰ دارای هفت محور اساسی از جمله شهر اسلامی، شهر مردم‌محور، شهر خلاق، شهر زیبا، شهر پیشرفته، شهر توسعه‌یافته و شهر سرآمد است.

اعتصامی گفت: یک از ارکان مهم برنامه‌های راهبردی، بیانیه مأموریت سازمان است که این بیانیه در تدوین برنامه اصفهان ۹۵ تدوین شده و در برنامه‌های بعدی نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: بیانیه مأموریت هر سازمان بیان کننده فلسفه وجودی سازمان است و به طور خلاصه بیان می‌کند که چرا سازمان وجود دارد.

به گزارش ایمنا،، در برنامه راهبردی شهرداری اصفهان، بیانیه مأموریت به این شرح بیان شده است: «شهرداری اصفهان نهادی عمومی، مستقل و غیردولتی با ماهیت حکومتی و محوریت و عملکرد محلی است، همچنین شهرداری اصفهان در شهر تاریخی، فرهنگی، هنری و مذهبی اصفهان وظیفه اداره شهر و خدمت رسانی به شهروندان و گردشگران را برعهده دارد.

این نهاد با پایبندی به ارزش‌های اسلامی و ایرانی و انقلابی با برخورداری از مشارکت‌ها و پشتوانه مردمی، مدیریت هماهنگ شهری و بهره‌گیری بهینه از منابع، با رویکرد مدیریت کارآمد، اثربخش و مبتنی بر دانایی به اداره شهر و ارائه عادلانه خدمات می‌پردازد.

خدماتی که با کیفیت مناسب و به‌هنگام در عرصه‌های مختلف به‌منظور ایجاد شهری اسلامی با محیط مطلوب زندگی و شاخصه‌هایی همچون آرامش، ایمنی، نشاط، امید و رونق اقتصادی به شهروندان ارائه می‌شود.

شهرداری اصفهان در حیطه وظایف خود با صیانت از پیشینه تاریخی فرهنگی و حقوق شهروندی در راستای حفظ و ارتقا جایگاه شهر در سطح ملی و بین‌المللی، بهبود مستمر کیفیت زندگی مردم در ابعاد مادی و معنوی و توسعه پایدار شهر همسو با سیاست‌های ملی و استانی تلاش می‌کند.

بر این باوریم که بهره‌مندی از سرمایه‌های اجتماعی به ویژه مشارکت مردم در مدیریت شهر، کارکنان شایسته و توانمندسازی آن‌ها و استفاده از دستاوردهای نوین علمی موجب هم‌افزایی در دستیابی به شهرداری و شهری سرآمد خواهد بود.»

کد خبر 772550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.