استفاده از نانو پودر غیرسمی در مناطق مرکزی پایتخت برای مبارزه با موش‌ها

مدیر کنترل جانوران مضر شهری سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: تعداد تماس و شکایت شهروندان با سامانه ۱۳۷ درباره موش‌ها در خرداد سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، داوود گودرزی با اشاره به آخرین وضعیت ساماندهی سگ‌های بلاصاحب و مبارزه با جانوران موذی اظهار کرد: برای مبارزه با موش‌ها، نخستین بار از نانو پودر غیرسمی «شوک بوم» به صورت پایلوت در مناطق ۱۱و ۱۲ استفاده شد.

وی افزود: با توجه به اینکه موش موجود باهوشی است و بدن آن به سم عادت می‌کند، هر سه ماه، سم را تغییر می‌دهیم، در روش فیزیکی مبارزه با موش‌ها از تله چسبی و دریچه‌های یک‌طرفه هم استفاده می‌کنیم و به‌کارگیری روش مکانیکی هم آغاز شده است.

مدیر کنترل جانوران مضر شهری سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه فصل گرما زمان زادوولد موش است، خاطرنشان کرد: تعداد تماس و شکایت شهروندان درباره موش‌ها با سامانه ۱۳۷ در خرداد سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد کاهش یافته است، با این حال باید بیشتر تلاش کنیم و در این مسیر به کمک و همراهی شهروندان نیازمند هستیم.

گودرزی ادامه داد: نریختن زباله در معابر و انهار که در واقع غذای موش‌ها را تأمین می‌کند و موجب افزایش جمعیت آن‌ها می‌شود، یکی از مؤثرترین شیوه‌های مبارزه و کنترل جمعیت این جوندگان موذی است.

کد خبر 772530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.