دلدادگی مازندرانی‌ها با کاروان کربلا در شام غریبان

علوی‌تباران مازندران همراه در شام غریبان به دلدادگی کاروان داغدیده کربلا پرداختند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، مازندران غرق در مات و عزای سید و سالار شهیدان آقا اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران وفادارش شد و حس و حال خاصی در کوی و برزن این دیار قرار گرفت.

هر امام‌زاده، بقاع متبرکه و مکان مذهبی این دیار علوی می‌روید ماتم و ناله از یک واقعه‌ای می‌بینید که با وجود گذشت قرن‌ها از آن واقعه برای‌شان تازگی دارد و دل کوچک و بزرگ مردم این سرزمین دوستدار اهل بیت (ع) را به درد می‌آورد.

آن کودکان که در این ده شب با برپایی موکب‌های کوچک شأن اما به وسعت یک اقیانوس با انواع شربت، شیرینی و خرما و حتی آب به پذیرایی هر رهگذر و شیفتگان حسین بن علی (ع) و فرزندان و یارانش می‌پرداختند، این غروب حزن آلود بساط موکب خود را برچیدند و برای یاد شهدای کربلا شمع در دست گرفتند و همراه دسته‌های عزاداری برای کودکان داغ دیده دشت نینوا اشک ریختند.

کودکانی که در این شام غریبان هم‌درد آن کودک سه ساله شدند که در خرابه‌های شام بر دامن عمه ستم‌دیده‌اش سراغ پدر می‌گرفت و در آن دامن با آه و فغان آرام گرفت.

علوی‌تباران مازندرانی با آن اعتقاد راسخ شأن به فرزند رسول‌الله (ص) با همراهی نوحه‌خوانان هم‌درد با زین‌العابدین بیمار بر سر و سینه می‌کوبیدند و نوحه سر می‌دادند و لعنت بر قوم ظالمین می‌فرستادند.

محافل شام غریبانه‌ای که در نقاط بسیاری از این امکان مذهبی با آتش کشاندن چادرهای سیاه و سفید که به شکل خیمه درآورده بودند، داستان روایی بعد از واقعه و حماسه حسینی کربلا را برای نسل امروز می‌پرداختند تا برسانند چه بر قوم بنی هاشم و آن یادگاران رسول‌الله (ص) آمد و به جای دادن جرعه‌ای آب بر آن لبان تشنه، شعله‌های آتش در صحرای سوزناک نینوا با به آتش کشیدن چادرها و خیمه‌هایشان نثارشان کرده بودند.

شام غریبان محرم امسال ۱۴۴۶ هجری قمری حال و هوای خاصی برگزار شد تا همچنان آن مکتب عاشورایی هم حفظ شود و هم در این سرزمین ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری ادامه داده شود تا آن زمان منجی عالم بشریت ظهور یابد و کربلایی دیگر هم‌اکنون برای کودکان و زنان غزه و فلسطین به دست بزرگترین ظالمان جهان رژیم صهیونیستی اسرائیل و آمریکا در حال رخ دادن است به اتمام برسد.

کد خبر 772411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.