افزایش ۱۰ درصدی صدور مجوز ایستگاه صلواتی در قم

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم از صدور بیش از ۱۷۰ مجوز ایستگاه صلواتی در دهه نخست محرم خبر داد و گفت: این تعداد نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سید محسن میرهادی امروز _ سه‌شنبه بیست و ششم تیر _ در بازدید از ستاد مرکزی خدمت رسانی شهرداری قم به عزاداران حسینی واقع در میدان آستانه در خصوص ساماندهی و صدور مجوز فعالیت ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر قم هم‌زمان با ایام محرم و صفر اظهار کرد: صدور این مجوزها با همکاری سایر نهادها و دستگاه‌های استان و بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌های مشخص طی فرایندی غیرحضوری به‌منظور رضایتمندی و سرعت بخشی صدور مجوز برای متولیان در سامانه الکترونیکی قم‌یار انجام می‌گیرد.

وی نگاه کلی شهرداری قم در صدور مجوز را ایجاد شور و نشاط اجتماعی مردم مشارکت مردم در برنامه‌ها و مناسبت‌های مذهبی دانست و افزود: علاوه بر تسهیل‌گری فرآیند صدور مجوز، توجه به موضوعاتی نظیر نظم و انضباط شهری، ترافیک و تردد وسایل نقلیه، بهداشت و نظافت شهری، مباحث ایمنی و دیگر موضوعات مرتبط در این فرآیند لحاظ می‌شود.

مدیر کل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم توصیه‌های دستگاه‌های انتظامی و امنیتی را از دیگر وجوه با اهمیت صدور مجوز ایستگاه‌های صلواتی عنوان کرد و گفت: تمرکززدایی از استقرار مواکب و ایستگاه‌های صلواتی در برخی معابر هسته مرکزی شهر، مسیرهای تردد دسته‌جات و هیأت مذهبی و معابر تجمع عزاداران حسینی از نکاتی بود که با توجه به شرایط مورد تاکید قرار گرفت.

میرهادی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی صدور مجوز ایستگاه‌ها و مواکب مردمی در دهه نخست محرم سال ۱۴۰۳ در سطح مناطق هشتگانه شهر قم ادامه داد: در این زمینه تا شامگاه روز هشتم محرم بیش از ۱۷۰ مجوز صادر و درخواست‌های جدید تا پایان ماه صفر برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: نحوه فعالیت این ایستگاه‌ها در سطح مناطق هشت‌گانه مورد رصد و پایش و ارزیابی قرار گرفته و در صورت لزوم تمهیدات مورد نظر به اجرا خواهد رسید.

مدیر کل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اجرای پویش پاکیزگی به عشق حسین با هدف تنظیف و پاکیزگی محیط شهری از متولیان ایستگاه‌های صلواتی درخواست کرد تا علاوه بر مشارکت و تعامل با مجموعه شهرداری در پاکسازی و ساماندهی محوطه پیرامون ایستگاه‌های صلواتی اهتمام لازم و همکاری را داشته باشند.

میرهادی افزود: در صورت هرگونه درخواست، پیشنهاد و انتقاد در این خصوص می‌توانند با سامانه ۱۳۷ شهرداری که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شهروندان است، در اسرع وقت بررسی و رسیدگی خواهد شد.

کد خبر 772355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.