آغاز به‌کار «حسینیه گردشگری» در یزد

مسئول دبیرخانه حسینیه ایران با اشاره به آغاز بکار حسینیه گردشگری در یزد هم‌زمان با روز تاسوعای حسینی، گفت: گردشگران مذهبی با گذراندن ورکشاپ‌های آموزشی با واقعه کربلا و هدف قیام امام حسین(ع)آشنا خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید حسن حسینی با اشاره به آغاز به کار حسینیه گردشگری در یزد هم‌زمان با روز تاسوعای حسینی، اظهار کرد: گردشگران مذهبی با گذراندن ورکشاپ‌های آموزشی با واقعه کربلا و هدف قیام امام حسین (ع) آشنا خواهند شد.

وی یکی از اهداف ایجاد این حسینیه را سفیر پروری در موضوع واقعه کربلا عنوان کرد و افزود: گردشگران داخلی و خارجی بعد از حضور در این حسینیه سفیران بالقوه برای فرهنگ عاشورا هستند.

مسئول دبیرخانه حسینیه ایران خاطرنشان کرد: روحانیون مسلط به زبان‌های مختلف دنیا در محل حسینیه گردشگری یزد برای صحبت با گردشگران حضور می‌یابند و گردشگران هم با در حضور هیئت‌های عزاداری و نوحه‌خوانی با این فرهنگ و معانی نوحه‌ها آشنا خواهند شد.

حسینی ادامه داد: فعالیت حسینیه گردشگری یزد تا سیزدهم محرم ادامه دارد و در روز عاشورا نیز تور رایگان برای حضور در مراسم عزاداری سالار شهیدان به شهرستان‌های تفت، مهریز و اشکذر اعزام می‌شود.

وی اهدای ماکتِ نخل و کتابچه زبان انگلیسی با موضوع اهداف قیام امام حسین (ع) را از دیگر برنامه‌های جانبی در کاروان‌های حسینیه گردشگری عنوان کرد.

کد خبر 772330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.