آلودگی هوای اصفهان؛ امروز دوشنبه ۲۵ تیر + وضعیت شاخص کیفی به تفکیک مناطق

سنجش کیفیت هوا، امروز (دوشنبه) با قرار گرفتن روی شاخص ۱۷۷ وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوای اصفهان امروز _دوشنبه بیست‌وپنج تیر_ در ساعت منتهی به ۱۰:۰۰ صبح با قرار گرفتن بر شاخص ۱۷۷ در وضعیت هوای ناسالم (قرمز) قرار دارد.

بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست منطقه اصفهان، سنجش کیفی هوا در ایستگاه خرازی با شاخص ۵۰۰ در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای) ثبت شده است.

در همین راستا، دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های احمدآباد با شاخص ۱۶۸ ناسالم (قرمز)، رودکی با شاخص ۱۰۸ در موقعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) ثبت قرار دارد.

به این ترتیب، امروز سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا متعلق به شهرداری اصفهان واقع در خیابان ۲۵ آبان با شاخص ۱۷۲، انقلاب با شاخص ۱۵۹، دانشگاه صنعتی با شاخص ۱۵۶، رهنان با شاخص ۱۶۱، سپاهان شهر با شاخص ۱۶۰، فرشادی با شاخص ۱۶۱، فیض با شاخص ۱۶۲، کاوه با شاخص ۱۵۵، کردآباد با شاخص ۱۶۳، میرزاطاهر با شاخص ۱۵۹ و ولدان با شاخص ۱۵۷ ناسالم (قرمز)، پارک زمزم با شاخص ۱۴۱ و زینبیه با شاخص ۱۴۹ ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

در حال حاضر تنها ایستگاه‌های فعال در زمینه نشانگر شاخص کیفیت هوا در استان اصفهان به‌جز شهر اصفهان، ایستگاه‌های زرین‌شهر و مبارکه، سجزی، قهجاورستان، خمینی‌شهر، مبارکه، شاهین‌شهر، کاشان، است.

در همین راستا، شاخص کیفی هوا در شهرستان‌های سجزی با شاخص ۲۱۶ بسیار ناسالم (بنفش)، کاشان با شاخص ۱۶۹، خمینی‌شهر با شاخص ۱۶۰، قهجاورستان با شاخص ۱۵۷، نجف‌آباد با شاخص ۱۵۶ و شاهین‌شهر با شاخص ۱۵۴، ناسالم (قرمز)، زرین‌شهر با شاخص ۱۱۸ ناسالم (نارنجی)، مبارکه با شاخص ۹۳ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست منطقه اصفهان، دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های استانداری اصفهان، پروین، جی، میثاق، خواجو، باغ غدیر، شهر دولت‌آباد فعال نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا همچون مونوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف دارد، به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 772167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    0 0
    فکر میکن مردم هوشنگ هستن این آلودگی را خود دولت در هوا پخش کرده مشخص است