آخرین وضعیت جوی و آب و هوایی کشور تا آخر هفته / تشدید باد و گردوخاک در نیمه شرقی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تشدید باد و گردوخاک در نیمه شرقی خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: از امروز تا جمعه، در ساعات بعد از ظهر و شب در شمال آذربایجان غربی، ارتفاعات مرکزی البرز، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در بعضی نقاط گرد و خاک و در شمال آذربایجان غربی، بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در مدت مذکور در بعضی مناطق مرکزی و شرقی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از جنوب غرب و روزهای چهارشنبه تا جمعه علاوه بر این مناطق، در شمال شرق و جنوب شرق، در بعضی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: از روز چهارشنبه، وزش باد و گرد و خاک در نیمه شرقی کشور تشدید می‌شود و در سه روز آینده خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهد بود.

وی اضافه کرد: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف، گاهی وزش باد با بیشینه دمای ۴۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود و وضعیت کنونی آسمان تهران، صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با بیشینه ۳۷ و کمینه ۲۶ درجه سانتی‌گراد است.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک با بیشینه ۴۱ و کمینه ۲۴ درجه سانتی‌گراد است و روز سه‌شنبه، صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با بیشینه ۴۲ و کمینه ۲۴ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 772139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.