برنج طلایی تراریخته وارد کشور شده است؟

مدیرکل امور فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: تمام برنج‌های وارداتی به کشور که از مبادی قانونی وارد می‌شوند، هنگام ترخیص از نظر ایمنی، سلامت و وضعیت تراریختگی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و تاکنون هیچ نوع برنجی با عنوان برنج طلایی فیلیپینی تراریخته وارد کشور نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان غذا و دارو، عبدالعظیم بهفر اظهار کرد: تمام برنج‌های وارداتی به کشور که از مبادی قانونی وارد می‌شوند، هنگام ترخیص از نظر ایمنی، سلامت و وضعیت تراریختگی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و تاکنون هیچ نوع برنجی با عنوان برنج طلایی فیلیپینی تراریخته وارد کشور نشده است.

وی افزود: تنها محصولات تراریخته وارداتی شامل دانه‌های روغن کلزا، پنبه دانه، ذرت و سویا است و بر اساس قانون ابلاغی تمام کارخانه‌جات تولید مواد غذایی موظف هستند، محصولاتی که در فرایند تولید از دانه‌های روغن کلزا، پنبه دانه، ذرت و سویای تراریخته تولید شده را با درج عبارت «تراریخته» روی بسته‌بندی برای مصرف‌کننده مشخص کنند.

مدیرکل امور فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه بیشتر برنج‌های وارداتی به کشور، از منابع کشورهای هند و پاکستان هستند، اظهار داشت: طبق مقررات سازمان غذا و دارو منابع برنج‌های وارداتی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و پس از ثبت، مجوز ورود برای محموله از منابع ثبت شده صادر می‌شود.

بهفر ادامه داد: هنگام ترخیص تمام فراورده یا مواد اولیه خوراکی از محموله نمونه‌برداری شده و طبق ضوابط و مقررات ملی کشور از نظر شاخص‌های ایمنی و سلامت مورد آزمون قرار می‌گیرند.

کد خبر 772006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.