احداث برج نوری با ارتفاع ۲۰ متر در میدان عروج (شش‌راه)

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان از احداث برج نوری با ارتفاع ۲۰ متر در میدان عروج (شش راه) در محله حصه خبر داد و گفت: احداث این برج نوری با اعتباری بالغ‌بر شش میلیارد ریال انجام و راه‌اندازی شده است.

محمد صیرفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نورپردازی و روشنایی شهری علاوه‌بر تأمین قابلیت دید، ایمنی و امنیت، نقشی مهم و کلیدی در ارتقا عملکرد فضاهای شهری، کیفیت زندگی شبانه، تصویر ذهنی کاربران از فضای شهری در شب هنگام و هویت‌بخشی به فضاهای شهری ایفا می‌کند.

وی افزود: برج نوری یک دکل روشنایی مرتفع است و برای تأمین روشنایی فضاهای بزرگ و وسیع همچون میادین و پارک‌ها استفاده می‌شود که علاوه بر تأمین روشنایی بسیار مناسب، امنیت محیط مورد استفاده در شب را برای شما فراهم می‌کند.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان هدف از احداث این سازه را تأمین روشنایی فضاها و محوطه‌های وسیع شهری عنوان کرد و گفت: این سازه با ایجاد یک کانون نوری در ارتفاع، روشنایی فضای وسیعی را تأمین می‌کند که بسته به ارتفاع برج و تعداد پروژکتورها هر برج نوری بین ۴۰ تا ۷۰ متر اطراف خود را روشن می‌سازد.

صیرفی‌نژاد با اشاره به تکمیل عملیات اجرایی احداث برج نوری با ارتفاع ۲۰ متر در میدان عروج (شش راه) اظهار کرد: میدان شش راه یکی از نقاط پرخطر منطقه ۱۰ بود که سال‌های سال به‌دلیل مسائلی همچون آزادسازی اجرایی نشده بود، اما سال گذشته این ‌پروژه کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی با اشاره به مشخصات فنی برج نوری در میدان عروج گفت: برج نوری با ارتفاع ۲۰ متر به همراه ۱۲ عدد نورافکن ال‌ای‌دی ۲۵۰ وات، همراه با کابل‌کشی، فونداسیون‌ریزی، نصب موتور و گیربکس برای تسهیل در تعویض چراغ‌ها و با اعتباری بالغ‌بر شش میلیارد ریال نصب و راه‌اندازی شد.

کد خبر 771910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.