افزایش ۲۰ درصدی جمعیت دام مولد در گلستان

مدیرکل دامپزشکی گلستان ظرفیت دام سبک استان را یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس با جمعیت مولد زیاد اعلام کرد و گفت: این عدد در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان، علی کاووسی جمعیت دام سنگین گلستان را ۱۴۰ هزار رأس برشمرد و اظهار کرد: کاهش قیمت نهاده‌، افزایش نزولات آسمانی و وضعیت خوب مراتع از نظر علوفه و تمایل کمتر دامداران به فروش به دلیل قیمت تمام شده و شرایط نگهداری مناسب، نقش مهمی در افزایش جمعیت دامی گلستان داشته است.

وی افزود: ورود دام استان‌های دیگر هم با رعایت مسائل بهداشتی زیاد می‌شود و از فصل پاییز و زمستان حدود ۵۰۰ هزار رأس دام عشایر به جمعیت دامی استان اضافه خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی گلستان با اشاره به فعالیت ۹ کشتارگاه دام در گلستان افزود: شش مورد از این کشتارگاه‌ها سنتی و سه مورد هم صنعتی است که به طور عمده در شهرستان‌های شرق استان فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: با ورود سرمایه‌گذار دو کشتارگاه صنعتی پیشرفته تا سال آینده در غرب استان افتتاح می‌شود.

کاووسی با اشاره به قربانی کردن دام در روزهای تاسوعا و عاشورا به طور معمول از سوی هیئت‌ها گفت: با توجه به گرمای هوا و فعالیت حشرات و احتمال انتقال بیماری‌ها مشترک انسان و دام به عزاداران توصیه می‌شود، دام‌های نذری برای ذبح به کشتارگاه منتقل شوند.

کد خبر 771883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.