پوشش ۹۰ درصدی هزینه‌های ناباروری/ ۲۸ میلیارد تومان هزینه‌های ناباروری در یزد پرداخت شد

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان یزد با اشاره به پوشش ۹۰ درصدی بیمه‌ای در درمان ناباروری در کشور گفت: سال گذشته ۲۸ میلیارد تومان جهت پوشش بیمه‌ای زوج‌های تحت درمان ناباروری پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، حامد هاتفی امروز _شنبه بیست‌وسوم تیر_ در نشست با خبرنگاران استان یزد ضمن تبریک هفته تأمین اجتماعی اظهار کرد: درمان در تأمین اجتماعی به دو نحو مستقیم و غیرمستقیم است، کلیه افراد بیمار و بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی در مراکز ملکی سازمان خدمات رایگان درمانی دریافت می‌کنند.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی رتبه دوم در تولید درمان را بعد از وزارت بهداشت دارد، در مرکز استان یزد، تنها مرکز بستری شهدای کارگر وجود دارد و در تمام شهرستان‌ها نیز یک درمانگاه عمومی و یا تخصصی بر اساس جمعیت وجود دارد البته دو شهرستان زارچ و مروست هنوز از نظر سطح‌بندی واجدالشرایط تأسیس مرکز نبودند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان یزد ادامه داد: بیمارستان ۱۵۰ تخت خوابی بیماران سرطانی سازمان تأمین اجتماعی در مقابل پارک کوهستان در حال ساخت است و باید ظرف سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

هاتفی در خصوص درمان‌های غیر مستقیم نیز گفت: سازمان با طرف‌های قرارداد خود در مطب‌ها، مراکز خصوصی و بهداشتی، به بیمارهای بیمه شده تأمین اجتماعی در مراکز دانشگاهی و دولتی خدمات می‌دهد و هزینه‌های درمان افراد ۹۰ درصد بر عهده تأمین اجتماعی و ده درصد توسط بیمار پرداخت می‌شود، این هزینه در مراکز سرپایی ۳۰ درصد تحت درمان سازمان تأمین و مابقی برعهده بیمار است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴۰۰ مرکز تحت درمان‌های تأمین اجتماعی هستند که شامل آزمایشگاه‌ها، مطب‌ها، مراکز درمانی، فیزیولوژی و.. هستند که بخشی از هزینه‌ها در آن‌ها توسط بیمار و بخشی توسط سازمان پرداخت می‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان یزد به اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه تأمین اجتماعی استان یزد اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مراکز ملکی در سطح استان یزد محدود بود و بیماران شهرستان‌های بافق، ابرکوه و اردکان از حق اولیه برای بهره‌مندی از خدمات بستری در مرکز ملکی بهره‌مند نبودند، با قراردادی‌هایی به بسته شد و اکنون می‌توانند از مزایای بستری استفاده کنند و بیماران که ۶۵ سال به بالا دارند و به مراکز دولتی مراجعه دارند و بستری می‌شوند از خدمات رایگان استفاده می‌برند.

هاتفی به پوشش ۹۰ درصدی هزینه‌ها خدمات ناباروری توسط بیمه تأمین اجتماعی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: افرادی که در دوران بارداری و باروری تحت پوشش درمان قرار گرفتند، خدمات درمانی شأن تا ۹۰ درصد توسط سازمان پرداخت می‌شود که در سال گذشته ۲۸ میلیارد تومان هزینه ناباروری در استان یزد پرداخت شده است که زوج‌ها با روش آی‌وی‌اف در استان یزد، در بیمارستان مادر و بیمارستان شهید صدوقی تحت پوشش قرار گرفتند.

وی از تحت پوشش قرار گرفتن ۱۰۷ بیماری خاص در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: درمان کودکان زیر هفت سال در مراکز ملکی خدمات تأمین اجتماعی رایگان بوده است و اکنون در تمام بیمارستان‌های کشور درمان کودکان رایگان است و هزینه‌های آن توسط سازمان پرداخت می‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان یزد در تشریح عملیات عمرانی بیمارستان ۱۵۰ تخت خوابی ویژه بیماران سرطانی گفت: این مرکز در سه فاز، اسکلت ساختمانی با هزینه ۲۵۰ میلیارد تومان تحویل شده است، فاز دوم جهت تکمیل در مرحله شرف قرارداد قرار دارد و در فاز سوم تجهیزات باید تأمین شود.

هاتفی با بیان اینکه استارت ساخت مرکز قبل از دولت یازدهم و دوازدهم کلید خورده بود گفت: به دلایلی سیاسی این پروژه متوقف گشت و اجرا نشد و مجدد در دولت سیزدهم فعال شده، برآورد اولیه هشت سال ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز بود اما در حال حاضر فاز اولیه آن پس از سال‌ها توقف با ۲۵۰ میلیارد تومان اجرا شده است.

کد خبر 771748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.