۶۳ هزار و ۵۰۰ تن گندم در زنجان خریداری شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: در قالب ۸۰۶۱ محموله، ۶۳ هزار و ۵۰۰ تن گندم در استان زنجان خریداری شده است.

ولی‌اله زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: خرید گندم در استان زنجان از اوایل تیرماه آغاز شده و روز به روز به روزهای اوج خرید گندم نزدیک می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه امسال خرید گندم در ۲۰ مرکز در حال انجام است، افزود: خرید گندم در استان توسط بخش دولتی و خصوصی در حال انجام است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان همچنین از فعالیت ۱۰ مرکز مباشر اتحادیه تعاون روستایی در استان خبر داد و گفت: حدود ۱۹ هزار و ۶۹۱ تن گندم از طریق مراکز مباشر تعاون روستایی طرف قرارداد با اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان، خریداری شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع تاکنون ۸۰۶۱ محموله گندم در قالب ۶۳ هزار و ۵۰۰ تن خریداری و در سیلوها ذخیره‌سازی شده است.

زمانی با اشاره به اینکه گندم‌های سن زده بالای ۴ درصد فقط در سیلوی ولایت سلطانیه تحویل گرفته می‌شود، گفت: محموله‌های گندم بالای ۵ تن در مراکز و سیلوهای استاندارد و کمتر از ۵ تن قابل تخلیه در مراکز مباشر (اتحادیه تعاون‌های روستایی) قابل تحویل است.

وی گفت: امسال بیش از ۱۸۳ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان زنجان زیرکشت گندم رفته است که ۱۸ هزار هکتار به صورت کشت آبی و ۳۰۰ هزار هکتار به صورت کشت دیمی خواهد بود.

زمانی افزود: با عنایت به بارش‌های مناسب فصل بهار، بر اساس برآورد سازمان جهاد کشاورزی افزایش تولید و خرید گندم از کشاورزان پیش‌بینی شده است.

کد خبر 771731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.