آمادگی آبفای استان همدان برای تأمین پساب صنایع استان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: سالانه بیش از ۳۵ میلیون مترمکعب پساب در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استان تولید می‌شود و در صورت نیاز صنایع استان، آمادگی لازم برای در اختیار قرار دادن پساب مورد نیاز آن‌ها را داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، فرهاد بختیاری‌فر امروز _شنبه بیست‌وسوم تیر_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سالانه ۳۵.۷۶ میلیون متر مکعب پساب در استان، تولید می‌شود، اظهار کرد: پساب تولید شده در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استان همدان، مطابق با استانداردهای سازمان حفاظت محیط‌زیست است.

وی افزود: در حال حاضر شهرهای همدان، ملایر، کبودرآهنگ، اسدآباد، نهاوند، تویسرکان، سرکان و رزن و روستاهای ارزانفود و سیمین از تأسیسات جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب بهره‌مند هستند و استانداردهای پساب تولید شده در تصفیه خانه‌های استان همدان مناسب برای مصارف کشاورزی و صنعتی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ادامه داد: در حال حاضر ۱۶۱۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۷۵ کیلومتر خط انتقال جمع‌آوری فاضلاب شهری و ۴۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۱۰ کیلومتر خط انتقال جمع‌آوری فاضلاب روستایی در سطح استان وجود دارد.

بختیاری‌فر اضافه کرد: فقط پساب تولید شده در تصفیه‌خانه فاضلاب شهر همدان برای صنایعی اعم از نیروگاه شهید مفتح، پتروشیمی هگمتانه و شهرک صنعتی ویان استفاده می‌شود و در بقیه تصفیه‌خانه‌ها پساب تولیدی به منابع پذیرنده انتقال می‌یابد.

وی با بیان اینکه رای‌زنی با استانداری، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها و مشترک‌های صنعتی برای فروش پساب انجام شده است، خاطرنشان کرد: استفاده از پساب برای صنایع، مقرون به صرفه است اما مشکلاتی از نظر پرداخت هزینه‌ها توسط صنایع به شرکت آب و فاضلاب وجود دارد.

وی افزود: مشکلی در تأمین پساب در استان وجود ندارد و در صورت نیاز صنایع استان، آمادگی لازم برای در اختیار قرار دادن پساب مورد نیاز آن‌ها وجود دارد.

کد خبر 771725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.