برنامه‌ریزی برای معرفی ظرفیت‌های تبریز به گردشگران چینی

سفیر جمهوری خلق چین در ایران با تاکید بر لزوم توسعه روابط با کلان شهر تبریز به ویژه از طریق ایجاد مناسبات خواهرخواندگی گفت: در حال برنامه‌ریزی برای معرفی ظرفیت‌های تبریز به گردشگران چینی هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، زونگ پی‌وو ظهر امروز _شنبه بیست و سوم تیر_ در دیدار با شهردار تبریز با اشاره به قرارداد مشترک ۲۵ ساله ایران با چین ایجاد مناسبات خواهرخواندگی را نقطه عطف توسعه روابط دیپلماتیک با شهر تبریز عنوان کرد.

وی از ایجاد بسترهای لازم معرفی شهرهای تاریخی سایر کشورها برای مردم چین خبر داد و افزود: شهر تبریز دارای ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری بسیار بالایی است و می‌تواند در رأس برنامه‌های مسافرتی مردم کشورش باشد.

سفیر جمهوری خلق چین خاطرنشان کرد: مردم چین با برخی از شهرهای ایران آشنا هستند و این وظیفه من است که هموطنانم را با تبریز بیشتر آشنا کنم و امیدوارم در آینده شاهد حضور گردشگران چینی در تبریز باشیم.

پی‌وو ادامه داد: ایجاد مناسبات خواهرخواندگی تبریز با یکی از شهرهای همتراز کشور متبوع خود را در تقویت همکاری‌های دو جانبه مؤثر می دانم.

وی تاکید کرد: موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های موجود شهر تبریز، بستر مناسبی را برای توسعه حمل و نقل بین المللی در مسیر جاده ابریشم فراهم کرده است.

سفیر جمهوری خلق چین عنوان کرد: تبریز در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، اقتصادی و دانشگاهی منابع زیادی دارد و در آینده دو کشور می‌توانند در این زمینه‌ها همکاری خود را بیش از پیش تقویت کنند.

در ادامه یعقوب هوشیار، شهردار تبریز در این دیدار تاکید کرد: اشتراکات خوبی بین چین و ایران وجود دارد که می‌تواند دستاوردهای خوبی برای برنامه ریزی های آتی برای دو کشور داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اتفاقاتی که در صحنه بین المللی روی می‌دهد، و از زایش آگاهی مردم از این فعل و انفعالات بین المللی، مردم ایران انتظارات جدی از تعاملات به وجود آمده بین ایران و چین دارند.

شهردار تبریز تصریح کرد: ایران می‌تواند شریک مطمئن‌تری برای اجرای تبادلات اقتصادی ویژه با چین باشد و انتظار داریم آقای سفیر این فرایند را تسریع کند. و بتواند اقتصاد ایران و تبعات اقتصادی را قوت بیشتری بخشد.

هوشیار اضافه کرد: تبریز سومین شهر بزرگ و با اهمیت ایران است. شهری تاریخی که چند بار پایتخت ایران بوده و شعرا و عرفای بسیاری به جهان معرفی کرده است.

وی با اشاره به اینکه تبریز دارای دانشگاه‌های معتبر در دنیا است، تاکید کرد: دانشجویان داخلی و خارجی بسیاری در دانشگاه‌های این شهر در حال تحصیل هستند.

شهردار تبریز با بیان اینکه مجموعه‌های قدرتمند اقتصادی در استان و تبریز مستقر هستند، تصریح کرد: شهر تبریز در حوزه‌های خودروسازی، قطعات خودرو و صنایع غذایی به هفتاد کشور دنیا صادرات دارد.

هوشیار عنوان کرد: ظرفیت بالای نیروی انسانی در کشور چین می‌تواند زمینه ساز تعاملات بین دو کشور باشد و همچنین شهر تبریز با توجه به قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم می‌تواند به اقتصاد چین کمک کند.

کد خبر 771705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.