خبری از «تب دنگی» در کهگیلویه و بویراحمد نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون گزارشی از وجود «تب دنگی» ارائه نشده‌است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سعید جاودان‌سیرت امروز _بیست‌وسوم تیر_ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: «تب دنگی» بیماری ویروسی است که فقط از طریق پشه «آئدس» آلوده به انسان منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه این بیماری از طریق تنفس منتقل نمی‌شود، افزود: چنانچه پشه آلوده، فرد سالمی را نیش بزند، منجر به انتقال بیماری خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به علائم بیماری تب دانگی، گفت: تب، استخوان درد شدید، خارش و قرمزی در محل نیش و لک‌های پوستی از جمله علائمی است که فرد به آن دچار خواهد شد

وی تصریح کرد: اگر فرد دچار این علائم شود و به مناطق گرمسیری یا مناطقی که این پشه دیده شده‌است، همچون استان‌های هرمزگان، بوشهر و استان‌های شمالی سفر کرده باشد و سپس به این علائم مبتلا شده، باید حتماً به پزشک مراجعه کند.

جاودان‌سیرت خاطرنشان کرد: درمان این بیماری تنها داروی مسکن، استراحت و دریافت مایعات است و مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری کم است، اما اگر فردی دچار علائم شد یا اگر پشه‌ای آن را نیش زده و سپس به علائم مبتلا شده باشد باید حتماً به پزشک مراجعه و پیگیر درمان خود باشد.

وی افزود: یکی از نکات مهمی که مردم ما باید به آن دقت داشته باشند، آن است که لباس رنگ روشن و آستین بلند بپوشند و در مناطقی که پشه زیاد است، حتماً از پشه‌بند استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بهداشت عمومی، تخلیه به موقع زباله‌های منزل، شست‌وشوی مداوم سطل زباله‌ها، رعایت نظافت گلدان و تمیز نگه داشتن ظروف زیر آن‌ها از جمله مواردی است که اگر رعایت شوند، مانع ایجاد این بحران خواهند شد.

کد خبر 771638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.