نرخ بیکاری در کردستان به ۸.۶ رسید

استاندار گفت: نرخ بیکاری استان کردستان در فصل بهار امسال ۸.۶ بوده که نسبت به فصل بهار سال گذشته که ۱۰.۴ بوده، حدود ۱.۸ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، صبح امروز _شنبه بیست‌وسوم تیر_ در جلسه شورای مسکن استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون زمین ۲۸ هزار واحد مسکن ملی در استان تأمین شده، که با الحاقاتی که قرار است برای استان تصویب شود، بیش از ۵۰ هزار واحد را می‌توانیم تأمین زمین کنیم.

وی افزود: تلاش می‌کنیم واحدهایی از مسکن ملی را برای هفته دولت سال جاری افتتاح کنیم که در تعدادی از شهرها از جمله دیواندره، قروه و سنندج خواهد بود.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: برای جلسه آتی شورای مسکن استان باید گزارش جمع بندی از وضعیت پروژه مسکن ملی با برش شهرستانی تهیه و ارائه شود.

زارعی‌کوشا در ادامه تصریح کرد: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران برای چهارمین فصل متوالی از تابستان سال گذشته تا فصل بهار امسال، نرخ بیکاری در استان کاهشی بوده است.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری در فصل بهار امسال ۸.۶ بوده که نسبت به فصل بهار سال گذشته که ۱۰.۴ بوده، حدود ۱.۸ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۱.۸ درصدی نرخ بیکاری در کردستان

استاندار کردستان گفت: میانگین کاهش نرخ بیکاری در کشور پنج دهم درصد بوده که با توجه به اینکه ۱.۸ درصد نرخ بیکاری استان کاهش داشته، حدود ۳.۵ برابر میانگین کشوری کاهش نرخ بیکاری داشته‌ایم.

زارعی‌کوشا افزود: نسبت به دهه ۹۰ که میانگین نرخ بیکاری استان ۱۴ بوده و معمولاً جزو استان‌های اول کشور بودیم، رتبه استان در فصل بهار امسال یازدهم کشور بوده است.

وی اضافه کرد: نرخ مشارکت اقتصادی و نسبت اشتغال استان نیز بالاتر از میانگین کشوری بوده که نشان دهنده بهبود وضعیت تولید و رونق کسب و کار در استان است.

تأثیر رونق فعالیت‌های عمرانی بر کاهش بیکاری در کردستان

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: بخشی از کاهش نرخ بیکاری استان به فعالیت‌های عمرانی که به ویژه در بخش مسکن در حال حاضر در استان جریان دارد، برمی‌گردد.

زارعی‌کوشا گفت: ما در حال حاضر در بعضی از رشته‌ها بویژه در حوزه راه سازی و کارگاه‌های عمرانی به نیروی کار نیاز داریم و با کمبود نیروی کار متخصص مواجه هستیم.

وی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۳ به دنبال این هستیم که برای اولین بار میانگین نرخ بیکاری چهار فصل استان تک رقمی شود و در کانال هشت درصد آن را ببینیم.

کد خبر 771621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.