جمعیت متغیر طالقان در ارائه خدمات لحاظ شود/ افزایش بودجه مناطق محروم شهرستان در سال ۱۴۰۳

نماینده شهرستان‌های نظرآباد، ساوجبلاغ، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی گفت: طالقان جزو شهرستان‌هایی است که جمعیت متغیری دارد و ارائه خدمات در فصول مختلف بدون در نظر گرفتن این مهم صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، علی حدادی صبح امروز _شنبه بیست‌وسوم تیر_ در شورای اطلاع‌رسانی شهرستان طالقان اظهار کرد: مرکز آمار کشور پاسخ لازم را به جمعیت طالقان ندادند، به‌رغم اینکه قبول دارند جمعیت دو بار سرشماری شده است.

وی افزود: سهل‌انگاری توسط وزارتخانه‌ها صورت گرفته است، بنابراین اگر مصوبه شورای عالی امنیت ملی قابلیت اجرا دارد، وزارتخانه‌هایی که ترک فعل کردند باید مواخذه شوند، چراکه در این خصوص مشکلاتی برای شهرستان طالقان ایجاد شده است.

نماینده شهرستان‌های نظرآباد، ساوجبلاغ، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقاط حادثه‌خیز شهرستان طالقان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سالانه حوادثی در این نقاط دیده می‌شود، اما اقدام پیشگیرانه جدی صورت نگرفته و لازم است در این بخش به ویژه در خصوص اعتبار بودجه نیازمند نگاه ویژه مسئولان ذی‌ربط هستیم.

حدادی با اشاره به سهم حقابه طالقان ادامه داد: مصوبه‌ای در مجلس داشتیم، اما وزارت نیرو همراهی نکرد و بابت فروش ۵ درصد آب‌های سدهای کشور در همان منطقه هزینه شود.

وی تاکید کرد: بودجه استان در سال ١۴٠٢ حدود ۶٢ درصد افزایش داشته است و در سال ١۴٠٣ نیز با افزایش اعتبار به‌ویژه در ردیف بودجه مناطق محروم مورد توجه قرار گرفت.

نماینده شهرستان‌های نظرآباد، ساوجبلاغ، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البرز در مقایسه با بسیاری از استان‌های کشور و برخلاف نیازهایی که به تناسب جمعیت رو به رشد و ۶۶ محله محروم دارد، طی دو سال گذشته کمترین توجه را در بودجه محله‌محوری داشت که چهار میلیارد تومان بود و در سال جاری با تغییر شاخص‌ها به حدود ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

حدادی با طرح این سوال که چرا شهرستان کرج مورد هجمه و حمله ما قرار دارد، گفت: در غرب استان از جمله شهرستان طالقان در حوزه‌های مختلف، مجموع منابع درآمد متعدد بیش از ۱۸ هزار میلیارد است، بنابراین با توجه به این رقم که مربوط به کل استان می‌شود لازم است توزیع اعتبار بودجه نیز خاص استان باشد.

وی با اشاره به بازنگری طرح آبریز طالقان اضافه کرد: وزیر راه و شهرسازی در این خصوص دستور ویژه‌ای صادر کرد تا بازنگری طرح آبریز طالقان انجام شود و اگر عملیاتی شود، به‌طور قطع برآیند خوبی خواهد داشت.

نماینده شهرستان‌های نظرآباد، ساوجبلاغ، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر دوم رئیس دولت سیزدهم جمهوری مصوبه شهرک صنعتی انجام شد که باید اجرا شود، چراکه طالقان به اشتغال نیازمند بوده و برای ایجاد اشتغال و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی یکی از معضلات بزرگ، بیکاری جوانان است.

حدادی با تاکید بر اینکه با صدور کارت مجوز علاوه بر حذف امضای طلایی، رانت نیز برچیده شد، افزود: بازنگری طرح هادی در طالقان هیچ نتیجه‌ای نداشته است و ایراد هم دارد که باید رفع شود، در گذشته این طرح داخل بافت بود و حالا خارج از بافت شده است و مردم برای دریافت خدمات آب و برق و گاز و تلفن، دچار مشکل شدند.

وی ادامه داد: طرح جامع شهر طالقان نیز یکی از مشکلات جدی شهروندان این منطقه است و مقرر شد این طرح در شورای برنامه‌ریزی جلسه آینده مصوب شود.

کد خبر 771494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.