ولی داداشی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در گیلان، اظهار کرد: مجتمع بندری آستارا در شمالیترین نقطه استان گیلان و هممرز ایران با جمهوری آذربایجان، یکی از مهمترین بنادر خصوصی کشور است که در سال ۱۳۸۸ سازمان بنادر و دریانوردی پس از تشریفات قانونی یک مزایده، طی یک قرارداد بلندمدت ۴۰ ساله بهمنظور ساخت و راهبری، آن را به یک شرکت خصوصی واگذار کرده است.
وی افزود: کوتاهی سازمان بنادر و دریانوردی در لایروبی اسکله مجتمع بندری آستارا، ورود و خروج کشتیها به بندر و تجارت در این حوزه را با چالش و مشکل جدی مواجه کرده است،
نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اسکله مجتمع بندری بهدلیل لایروبی نشدن و عمق کم آب از فرصتهای بزرگ تجارت بندری بازمانده است، به نحوی که بسیاری از کشتیهای در حال تردد در آبهای دریای خزر به واسطه تعلل دولت در لایروبی این بندر و نگرانی از ترس به گل نشستن، از ورود مجتمع بندری آستارا خودداری کردهاند، در حالی که بعضی از مسیرهای دریایی در دریای خزر، بهدلیل عبور کشتیها از دهانه رودخانه ولگا در بعضی ماههای سال به علت سرمای زمستان، عملاً امکان تردد در این مسیر را ندارند و همین امر برای ماهها این بندر را دچار رکود میکند.
داداشی ادامه داد: این دو عامل در شرایط تحریمهای ظالمانه موجب شد که سرمایهگذار بخش خصوصی در این بندر، بهرغم موفقیتها در عملیات و بازاریابی، دچار زیانهایی شود که امکان توسعه و ارتقای بندر را دشوار و غیرقابل توجیه کرده است.
وی با بیان اینکه لایروبی اسکله مجتمع بندری باید با جدیت از سوی مسئولان متولی پیگیری شود، اضافه کرد: لایروبی بندر آستارا از ۱۳ سال پیش آغاز شده، اما هنوز به پایان نرسیده است؛ بنابراین از سازمان بنادر و دریانوردی انتظار داریم در راستای رفع این مشکل برای همیشه، اقدامات لازم را انجام دهد.
نظر شما