مراسم شیرخوارگان حسینی یک رویداد بین‌المللی در احترام به طفل شیرخواره امام حسین(ع) است

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: مراسم شیرخوارگان حسینی امروز در سراسر کشور و ۴۵ کشور دیگر برگزار شد و این حرکت یک رویداد بین‌المللی به احترام طفل شیرخواره امام حسین(ع) است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، آیت‌الله لطف الله دژکام امروز_ جمعه بیست و دوم تیر_ در خطبه‌های نماز جمعه شیراز اظهار کرد: آنچه که مسلم است در انتخاباتی که انجام شد شاهد ارتقا مردم سالاری دینی در کشور بودیم و مردم ایران یک تجلی بسیار ارزشمند از مردم سالاری دینی را بار دیگری در جلو چشم همه جهانیان به نمایش گذاشتند تا به تمام دنیا بگویند مردم سالاری دینی وجود دارد و در ایران است.

وی افزود: ملت سربلند ایران خیال نکنید کار کوچکی انجام می‌دهیم، برخی می‌گویند در همه کشورها انتخابات هست، اما در ایران سبکی از انتخابات را به دنیا نشان می‌دهید که هیچ کجای دنیا نیست و مردم آگاهانه و انتخاب گرایانه می‌گویند می‌خواهیم دین را با رأی خود اجرا کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطاب به مردم تصریح کرد: شما با حضور در پای صندوق‌های رأی، آن هم با آرای نزدیک ۵۰ درصد که در سطح دنیا آمار خوبی است، تنها رئیس جمهور انتخاب نکردید بلکه سبک اداره کشور را با روش مردم سالارانه دینی به نمایش گذاشتید و در این جهت در طول سال‌های پس انقلاب اسلامی هر روز جلو می‌رویم.

آیت الله دژکام در خطبه دوم به برپایی مراسم عزاداری و سوگواری دهه اول محرم به ویژه مراسم شیرخوارگان حسینی، تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره و اضافه کرد: مراسم شیرخوارگان حسینی امروز در سراسر کشور و ۴۵ کشور دیگر برگزار شد و این حرکت یک رویداد بین المللی به احترام طفل شیرخواره امام حسین (ع) است.

وی ادامه داد: پیام انقلاب حسین (ع) مبارزه با ظلم است و امروز که کودکان غزه دارند مظلومیت می‌کشند و شهید می‌شوند، باید به این پیام بیشتر اهمیت دهیم که مردم اگر امام حسین (ع) نبود کشتن بچه‌ها رسم عادی می‌شد. اما امام حسین (ع) در مقابل این انحراف ایستاده و بچه خود را فدا کرده است تا در طول تاریخ نشان دهد این کار ظلم است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز خاطر نشان کرد: امروز به صهیونیست‌های غاصب می‌گوئیم آن‌هایی که این ظلم‌ها را کردن به جایی نرسیدند و شما هم به جایی نمی‌رسید.

آیت الله دژکام اظهار کرد: امروز در مراسم شیرخوارگان حسینی ۱۵۰ هزار کودک شرکت داشتند و این فرزندان در مکتب امام حسین (ع) با مادر خود اسم نوشته که ادامه دهندگان این مسیر هستند. از سوی دیگر مادران این ۱۵۰ هزار نفر کودک بچه خود را نذر ظهور امام زمان (عج) کردند.

وی افزود: در خصوص عزاداری تاسوعا و عاشورا حرکت دسته‌جات بسیار کار مهمی است و دسته‌های عزاداری حماسه سرایی می‌کنند و حماسه غیر از مرثیه است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز تصریح کرد: این حرکت برای ادامه دادن حماسه حسینی که انقلاب ما برخاسته از این حماسه بوده ضرورت دارد و قدردان تک تک هیئت‌هایی که حرکت می‌کنند و حضور اجتماعی و سیاسی خود را اعلام می‌کنند، هستم.

آیت الله دژکام ادامه داد: در حرکت دسته‌های عزاداری بیشتر جوانان هستند و بیشتر جوانان ما به کوری چشم همه دشمنان اسلام و تشیع، به پرچم امام حسین (ع) احترام می‌کنند و خود را سرباز لشکر اباعبدالله حسین (ع) می‌دانند.

کد خبر 771409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.