هوای خنک در راه استان اصفهان است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مطابق با پیش‌بینی هواشناسی از فردا دمای هوا در بیشتر مناطق استان اصفهان، دو درجه خنک‌تر خواهد شد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه هوای خنک در راه استان اصفهان است، اظهار کرد: شرایط وزش تندبادهای محلی و کاهش کیفیت هوا و میدان دید به علت خیزش کانون‌های گردوغبار از شرق و شمال استان تا روز یکشنبه بیست‌وچهارم تیر، با هشدار سطح زرد هواشناسی ادامه دارد.

وی با اشاره به تداوم شرایط گرد و غبار تا اوایل هفته آینده بر ممنوعیت هر اقدام که منجر به تشدید گرد و خاک و آلاینده‌ها می‌شود، افزود: خاکبرداری، آتش زدن بقایای کشاورزی و فضای سبز، فعالیت‌های معدنی و حمل و نقل خاک، گچ در شرایط گرد و غبار ممنوع خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: رعایت توصیه‌های بهداشتی و حفاظت فردی در برابر گردوخاک به ویژه افراد آسیب‌پذیر و بیماران، استفاده از ماسک استاندارد، خودداری از ورزش و فعالیت‌های بدنی در فضاهای باز در شرایط گرد و غبار ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته اضطرار شرایط گرد و غبار به طور مستمر نسبت به رصد و پایش شرایط ایجاد شده با صدور اطلاعیه‌ها پایش کانون‌های فرسایش بادی و اعمال محدودیت‌های اقدام خواهد کرد.

کد خبر 771389

برچسب‌ها