همایش شیرخوارگان حسینی در استان مرکزی برگزار شد

همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور با حضور مادران و شیرخوارگان در استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، همزمان با اولین جمعه ماه محرم، سوگواره شیرخوارگان حسینی امروز _جمعه بیست‌ودوم تیر_ در اراک برگزار شد.

این همایش معنوی یادآور مظلومیت حضرت علی‌اصغر (ع) است در این همایش، مادران، نوزادان خود را درحالی‌که لباس سبزرنگ مخصوص این مراسم را به تن و پیشانی‌بند لبیک یا حسین (ع)، یا اباعبدالله الحسین (ع)، یا صاحب‌الزمان (عج) و یا زینب به سوگواری پرداختند.

در این مراسم معنوی مادران با در آغوش گرفتن کودکان شیرخوار خود با نوحه‌ها و مرثیه‌های جان‌سوز به یاد علی اصغر (ع) کودک شش ماهه امام حسین (ع) اشک ماتم ریختند و با خواندن لالایی یاد شهید خردسال مظلوم دشت کربلا به‌ویژه حضرت علی‌اصغر (ع) را، گرامی داشتند.

در این مراسم معنوی مداحان در رثای اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، مرثیه سرایی کردند و مادران عزادار حسینی نیز با خواندن لالایی فرزندان شیرخواره خود را بالای سر گرفته بودند و با چشمانی اشکبار برای عاقبت بخیری فرزندان خود دعا کردند.

مادران در این آئین معنوی با سینه زدن و عزاداری خالصانه بر مظلومیت اباعبدالله الحسین (ع) و مادران داغ‌دیده کربلا به ویژه حضرت زینب (س) اشک ماتم می‌ریزند و لالایی مادران در سوگ طفل شش ماهه امام حسین (ع) شور و حال معنوی خاصی به این مراسم بخشید.

مداحان اهل بیت (ع) هم با اشاره به مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) به ذکر مصیبت، بیان حادثه تاریخی کربلا و مرثیه سرایی پرداختند و مادران با قرائت نذر نامه ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) نشان دادند.

همایش شیرخوارگان حسینی مراسمی است که همه ساله به یاد حضرت علی اصغر (ع) کودک شیرخواره و کوچک‌ترین شهید حادثه کربلا توسط مسلمانان ایران و کشورهای دیگر جهان همچون افغانستان، هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان و ترکیه در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود.

همایش شیرخوارگان حسینی در مساجد، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی و با همکاری هیئت‌های مذهبی در نقاط مختلف استان مرکزی برگزار شد.

همایش شیرخوارگان حسینی در استان مرکزی برگزار شد

کد خبر 771377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.