۲۰۰ خانه قرآنی در استان زنجان فعال است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: ۲۰۰ خانه قرآنی در استان زنجان فعال است.

حجت‌الاسلام علی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان، اظهار کرد: در استان زنجان ۴۰ مؤسسه و بیش از ۲۰۰ خانه قرآن شهری و روستایی زیر نظر اداره کل تبلیغات اسلامی فعالیت دارند.

وی یکی از اهداف تشکیل پایگاه‌های فرهنگی و دینی را ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی در میان نوجوانان و جوانان ذکر کرد و افزود: جوانان به عنوان سربازان جنگ نرم در مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان قرار دارند که باید با بصیرت و پایداری نقشه‌های دشمنان را نابود کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در ایام تابستان که از دو هفته قبل آغاز شده این مراکز دینی برنامه‌های متنوعی را اجرا خواهند کرد، اضافه کرد: امسال حدود ۷۵۰ کلاس در مقاطع مختلف سنی و با عناوین مختلف در تابستان تشکیل می‌شود و رده‌های سنی مختلف از آن بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های تابستانی تبلیغات اسلامی با محوریت این مراکز قرآنی و مؤسسات اجرایی می‌شود، اضافه کرد: امسال هم این مراکز در ایام تابستان و برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده‌اند.

یوسفی گفت: از مهم‌ترین این کلاس‌ها می‌توان به کلاس‌های آموزش روخوانی و روانخوانی، آموزش تجوید، آموزش مفاهیم و آموزش حفظ در همه مقاطع سنی، کلاس‌های آموزش صوت و لحن، آموزش احکام، تدبر در قرآن کریم، کلاس تفسیر قرآن کریم اشاره کرد.

وی تصریح کرد: از دیگر عناوین کلاس‌های تابستانی تبلیغات اسلامی برگزاری کلاس‌های تفسیر قرآن کریم و همچنین دوره‌های تخصصی و تربیت کادر متخصص و همچنین برگزاری برنامه‌های اردویی و نشست‌های بصیرتی نیز در حاشیه کلاس‌ها و فعالیت‌های آموزشی است.

کد خبر 771372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.