آتش به جان گندم‌زارهای سلطانیه افتاد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه گفت: حدود ۵ هکتار از گندم‌زارهای بخش باغ حلی دچار حریق شد و با تلاش پلیس، تیم‌های امدادی و اهالی محل، آتش پس از چند ساعت اطفا شد.

هادی یاسر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان، اظهار کرد: حدود ۵ هکتار از گندم زارهای بخش باغ حلی دچار حریق شد، و با تلاش پلیس، تیم‌های امدادی و اهالی محل، آتش پس از چند ساعت اطفا شد.

وی افزود: بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری برخی شهروندان موجب آتش‌سوزی می‌شود، پنج هکتار زمین گندم و جو به صورت پراکنده دچار آتش‌سوزی شده که مهار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه گفت: آتش‌سوزی اخیر توسط کمباین‌کار بود که ته سیگار خود را به زمین انداخت و موجب خطر شد، اما آتش به سرعت نیز مهار شد.

یاسر گفت: با توجه به اینکه فصل برداشت بوده و مزارع بهم چسبیده است و همینطور باد شدیدی می‌وزد، امکان گسترش فاجعه بسیار است.

وی افزود: به کشاورزان توصیه می‌کنیم به هر دلیلی اقدام به سوزاندن عمدی محصولات بخصوص غلات، کاه و … می‌کنند، نکات ایمنی آتش‌نشانی را رعایت و در صورت امکان محصولات را در چند نقطه مختلف تجمیع کرده تا در صورت وقوع حوادث از این دست به راحتی اطفا حریق انجام شود و به کل محصول یک‌باره آسیب نرسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه گفت: از شهروندان خواست می‌کنیم در زمان سفرهای برون شهری، در محل کمپ‌های تفریحی و در دل طبیعت ضمن رعایت نکات ایمنی در برافروختن آتش در محل مناسب آن، از رها کردن ذغال‌های افروخته و زباله‌های قابل اشتعال خودداری کرده و هرگونه آتش را با آب کامل خاموش کنند.

کد خبر 771365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.