برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در کرمانشاه/ مادران به یاد حضرت علی اصغر(ع) لالایی سر دادند

همایش شیرخوارگان حسینی هم‌زمان با سراسر کشور و در ششمین روز ماه محرم در مجموعه ورزشی آزادی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، همایش شیرخوارگان حسینی هم‌زمان با سراسر کشور و در ششمین روز ماه محرم در مجموعه ورزشی آزادی کرمانشاه برگزار شد؛ در این مراسم که صبح امروز - جمعه بیست‌ودوم تیر- با حضور هزاران مادر کرمانشاهی و کودکان شیرخوار آن‌ها برگزار شد، جلوه‌های زیبایی از عشق و دلدادگی به مکتب حسین (ع) خلق شد.

در این مراسم معنوی مادران کرمانشاهی با بلند کردن نوزادان خود بر روی دستانشان، به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) لالایی سر داده و کودکان نیز با بی قراری‌هایشان با طفل شش ماهه امام حسین (ع) همنوا شدند.

گریه‌های مادران سوگوار و بی تابی نوزادان در زمان اجرای مراسم، لحظه عطش علی اصغر (ع)، بی تابی مادرش و درخواست آب از سوی سیدالشهدا (ع) برای طفل شیرخوارش را به یاد آورده، لحظاتی که دل هر بیننده‌ای را به درد می‌آورد.

در همایش شیرخوارگان حسینی تنها مادران و کودکان شیرخوار، مهمان خیمه امام حسین (ع) نبودند، بسیاری از حاجت مندان نیز به این جمع آسمانی ملحق شده بودند تا شاید به حرمت این همه معصومیت، مشمول نگاه و الطاف الهی شوند.

در این مراسم باشکوه مداحان اهل بیت علیهم السلام به مرثیه سرایی و مداحی پرداخته و حاضران نیز به سوگواری پرداختند، مراسمی که مشابه آن در شهرستان‌ها و نقاط مختلف استان کرمانشاه نیز برگزار شد.

همایش شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم، به همت مجمع جهانی بزرگداشت حضرت علی اصغر (ع) با هدف تعظیم شعائر حسینی و تربیت نسل انقلابی و مکتبی کودکان مسلمان برگزار می‌شود.

کد خبر 771327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.